Avoin kirje Joenliitokiekolle

Yleistä keskustelua
Toivo Tolonen
Viestit: 452
Liittynyt: 21 Elo 2013, 23:09

Avoin kirje Joenliitokiekolle

Viesti Kirjoittaja Toivo Tolonen »

Puran ihan omia tuskaisia tunnelmiani, mitään henkilökohtaista ketään kohtaan ei tässä ole.
Varmaankin moni on jo kokenut minun vittumaisen tavan suhtautua asioihin, asiat puituna jälleen olemme olleet aika samaa mieltä edelleen.
Haluaisin nostaa muutamia asioita Joenliitokiekon tulevaisuuden suhteen.
Itse pidän siitä että seura on kahdenkin lajin seura. Ultimaten ja Frisbeegolfin.
Olen joskus kritisoinut tätä asiaa ettei esim. firsbeegolfin osalta jäsenyys ole täysin edustettu, ja sittemmin puolustus tästä on ollut tyydyttävä että olelemme myös ultimate seura, eikä näin ole kohtuullista että ultimate edustajat maksaisi lisenssiä frisbeeliitolle.
OK. Mut nyt kysynkin että aikooko seura edelleen olla kahdenlajin seura. Onko seuran tarkoitus olla liikuntaseura vai kilpaurheilu seura.
Tämä keskustelu on pientä poikimaa seuran hakeman ikäluokkien sm kisojen pohjalta, mutta myös omista henkilökohtaisista ajatuksista.
Olen hyvin vittumainen immeinen. Itseäni vituttaa pitkälti esim. se että ihan kohtalaista kreditti käytäntöä sotkettiin miten sattuun, olin omalta osaltani ihan tyytyväinen että tekemälläni työllä sain liiton ja pdga lisenssit maksettua. Ok jos se on jotenkin laillisuuksien vastaista, niin esim. jotain holaripottia ei voi seura hyväksyä. Eli jos seura näkee jonkun asian laittomana, niin ei se toistakaan voi hiljaisesti hyväksyä.
Se on ihan helvetin valitettavaa jos laillisuus menee näiden asioiden edelle.
Itse olen ollut vääntämässä esim. svullin ja tullin välisessä seurassa jonninjoutavuuksiin asti menneistä käytännöistä ja ylpeytenä voin sanoa että olen ollut seuran perustamisessa, joka taistelee nykyjään jopa mailmanmestaruudesta. En halua itse olla edes tässä väännössä mukana. en todellakaan. Olen usein joutunut joksikin järjestön vara tai ihan puheenjohtajaksi. Monia virheitä tehnyt, ja monta kertaa joutunut selittämään miksi mitenkin päätetty.
Olen useassa keskustelussa ottanut esiin esim. nykyisen puheenjohtajan aseman. Ville on mitä mahtavin puheenjohtaja, mutta kun ja aika jättää, niin mitkä tulee olemaan seuran tavoitteet. En halua että asiat enempi henkilökohtaistuu, ihan hyvin voin omani naamani haastaa, mutta en halua seurassa minkäänmoista valtaa yhtikäs enenpää kuin jäsenmaksuni edellyttää. Haluan keskustelua siitä että mikä on seuran suunta kilpaurheilu, liikunta, ja mikä on ylipäätään seuran kehityksen kannalta järkevää. Onko seuran kenties oltava vain yhden lajin seura, vai onko se perinteensä mukaisesti ultimaten ja korikiekkoheittelijöiden seura. Mielipiteeni on että jos seuran ideologia on liikuttaa, , niin kannatan suuntausta. Ultimaten osalta varmaankin usein opiskelijat tulee ja menee, ääni heiltä ei välttämättä kuulu tarpeeksi. Taasen jos halutaan sananvaltaa esim. frisbeegolf liitossa, niin jäsenmäärän tulisi vastata äänimäärää. Mielestäni seuran tulevaisuuden näkymissä näitä ideologisia ajatuksia ei ole riittämiin asti otettu huomioon. Vielä toistaiseksi seuran jäsenä katson että velvollisuuteni on herätellä myös keskustelua tästä näkökulmasta. Eikä pahalla, eikä ketään loukkaamatta. Tiedän että nää polikoinnit herättää tunteita, ok sanoin vain oman demokraatisen sanomani. Enkä edes tee tätä siksi että jotain omaa etua ajaisin. Ei tästä kenenkään tarvii mieltään pahoittaa, vaan jokaisen pitää herätä keskusteluun, mikä on tulevaisuus.
Timo Allan Tuovinen t.t.allan
Toivo Tolonen
Viestit: 452
Liittynyt: 21 Elo 2013, 23:09

Re: Avoin kirje Joenliitokiekolle

Viesti Kirjoittaja Toivo Tolonen »

kiitän seuraa esim. jos talvivuotrot on ilmaisia jäsenille, näinhän ois jo kyseisellä jäsenmäärällä ollut ennemminkin. Mikään sponsorin alennus ei ole jäsenmaksun vastike.
Timo Allan Tuovinen t.t.allan
Toivo Tolonen
Viestit: 452
Liittynyt: 21 Elo 2013, 23:09

Re: Avoin kirje Joenliitokiekolle

Viesti Kirjoittaja Toivo Tolonen »

lissään vielä.
vaikkakin tunnen itse joka kerta holari potista puhuessani et joku kaivaa puukkoa keuhkooni
A EN TODELLAKKAN HALUA JÄRKTÄ VIIKKOKISOJA, OTTAA LOOTAA VASTAAN JOSSA ON TILITÖNTÄ RAHAA!
elikäs vaikka olisi jotain mielenkiintoa viikkokisojen järjestämiseen, nin edelleen holari potti kassa on ongelma.
Jos siitä vaikka lainsin 50 egee, mikään kirjanpito ei sitä nhuomaisi.
Olen mulkku ku ees tän esiin tuon.
Mutta kun mietitään että esim viikkokisa td ym toimintaan jotain halutaan, niin ottaisitko itse ko rahat haltuusi.
Olen vittuillut ko asiasta kyllä riittämiin, mut ei tunnu kun vittuilut palkaksi saavan.
Kenties otan ko poksin ens kerralla ja ilmotan ettei potti rahaa ollut penniäkään.
Maalaan piruja serinille, mut oikeesti haloo, yks päivä vittuilu on totta ja kukaan ei muista että varoitin.
Niin jos tälläinenkin pikku vittuilu on vain pahansuopaisuutta, niin pitäkee kisanne, pottinne ja tunkkinne, suatte uskoa etten viikkokisalootaanne koske-
Timo Allan Tuovinen t.t.allan
Toivo Tolonen
Viestit: 452
Liittynyt: 21 Elo 2013, 23:09

Re: Avoin kirje Joenliitokiekolle

Viesti Kirjoittaja Toivo Tolonen »

no ens vuonna ei tarv ii vittuiluani kuunnella
toisaalta loppuu kylläkin lojaliteettikin ja syntyy velvollisus
Timo Allan Tuovinen t.t.allan
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: Avoin kirje Joenliitokiekolle

Viesti Kirjoittaja Ville »

Laittelen jotain ajatuksia jotka ovat vain minun mielipiteitä sillä seuran mielipidehän on se mikä on jäsenistön enemmistön mielipide. Pahoittelen jo ennakkoon mahdollista valtavaa tekstimassaa.

-Kaikista Timon mainitsemista asioista on hyvä puhua, kuten mainitsitkin niin keskustelemalla seuran asioita on vietävä yhdessä eteenpäin.
-Tämä liiton jäsenyyden käsittely on varmaankin nyt ajankohtainen sillä tähän asti olemme ilmoittaneet liittoon jäseniksi vain ne, jotka ottavat erikseen kisalisenssin. Tällä hetkellä meillä on 175 jäsentä, joista 85 lisenssillistä. Aiemmin hallituksessa on nähty, että 10€ seurajäsenyydestä 2€ on ollut suhteellisen suuri osuus, mutta vuodelle 2018 siirtyessä jäsenmaksun suuruus nousee 20€ normaalijäseneltä, jolloin suhteellisesti osuus on puolta pienempi. Täysimääräisen rekisterin vienti Frisbeegolfliittoon antaa meille lisää äänioikeutta SFL:n kokouksissa, joskin en tiedä minkä verran siellä on äänestyksiä käyty.

-Ultimatepelaajia on seurassa enää erittäin pieni vähemmistö. Tämä on laji mistä on lähdetty seurassa liikkeelle 100% jäsenten pelatessa lajia ja minkä haluaisin nähdä jatkossa vahvistuvan. Ultimaten suosio on kansallisellakin tasolla laskenut huomattavasti, mutta tulevaisuudennäkymistä on vaikea sanoa. Innokkaat puuhahenkilöt saavat asioita tapahtumaan ja tällä puolella rekrytointia tarvitaan erittäin kipeästi mikäli laji aiotaan säilyttää seurassa edes nimellisesti.

-Kilpaurheiluseuran ja liikuntaseuran välillä en itse tekisi eroa. Omasta mielestäni seuran perustehtävä on edelleen sama mitä se oli vuonna 2004 seuran ensimmäisiä sääntöjä kootessa: "Yhdistyksen tarkoituksena on edistää joukkue- ja yksilöurheilua, kohottaa jäsentensä fyysistä kuntoa ja terveyttä, herättää heissä oikeaa urheiluhenkeä ja pysyvää urheiluharrastusta sekä levittää edustamiensa lajien harrastusta." . Mielestäni olemme tätä tehneet ansiokkaasti viime vuosina etenkin frisbeegolfissa. Olemme liikuntapaikkoja rakentaessamme koko seurana saaneet suuren määrän ihmisiä ulos kiekkojen kanssa ylläpitämillemme radoille ja innostumaan uudesta lajista. Olen ymmärtänyt ainakin rivien välistä että osa on ollut vähemmän liikunnallisia yksilöitä ja ilman lajia he eivät olisi välttämättä muuta urheilua alkaneet harrastamaan. Näitä on tietenkin vaikea arvioida. Lisäksi olemme saaneet edistettyä joukkue- ja yksilöurheilua jopa kilpatasolle saakka, koonneet samanhenkisiä ihmisiä viikkokisanimikkeen alle yhteisen harrastuksen pariin jne. Mielestäni olemme ihan oikealla polulla ja vastakkainasettelua kilpaurheilun ja yleisen liikkumisen välillä ei ole vaan ne on toteutettavissa rinnakkain.

-Seuran aiemmin pyörittämä krediittikäytäntö oli laiton ja kirjanpidollisesti erittäin hankala.

-Holaripotti ei ole mukana seuran taloudessa ja siitä vastaavat yksittäiset pelaajat. Minäkään en holaripottilaatikkoa halua itselleni vastuille.

-Seuran tavoitteista ja hallituksen kokoonpanosta päättää koko jäsenistö vuosittain. Olen enemmän kuin valmis astumaan pois hallituksesta, ja toivottavasti uusia kasvoja hallitukseen saataisiinkin. Nämä vuosikokoukset ovat erittäin tärkeitä tilaisuuksia keskustella mihin ollan kulloinkin menossa ja millaisilla askelilla perille päästään. Suosittelenkin lämpimästi kaikkia jäseniä osallistumaan kokouksiin ja tuomaan ideoita esiin kuten Timokin tässä ja aiemmissa yhteyksissä tuo. Mikäli ideointi lähtee muutamasta päästä, ei seura tule kehittymään kovin pitkälle. Se taas miten pitkälle ja mihin suuntaan seuraa kehitetään, riippuu juurikin jäsenistä.

-Olen täysin samaa mieltä Timon kanssa että keskustelua tarvitaan enemmän kuin tähän asti on keskusteltu. Tottakai viikoittain epäformaaleissa keskusteluissa jäseniltä tulee ajatuksia, mutta laajempia yleisiä keskusteluita tarvittaisiin. Harmillisen usein koolle kutsutuissa kokouksissa on vain kourallinen jäsenistöä, jolloin pääasiassa vain paikalla olijoiden ääni tulee kuulluksi.

-Toivonkin että keskustelu tässä jatkuu myös muiden osalta.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Toivo Tolonen
Viestit: 452
Liittynyt: 21 Elo 2013, 23:09

Re: Avoin kirje Joenliitokiekolle

Viesti Kirjoittaja Toivo Tolonen »

Pyydän nöyrimmästi anteeksi kaikilta ihmisiltä jotka kokee jälleen toimintani henkilökohtaisena,
Minun olisi jälleen ihan järkevää pidättäytyä purkautumisistani. sanoin tässä samaan aikaan muutaman muunkin sopimuksen irti jne.
Mutta tirhautuminen asioista joita ei oteta huomioon jossain muualla, niin johtaa sit omaan ärripurrisuuteeni.
En ole kenenkään joenliitokiekkolaisen kanssa huonoissa väleissä omasta mielestä, ne muutama henkilökohtaisuus joihin olen syyllistynyt olen omastamielestäni saattanut tasolle joissa sovimme aina samalle radalle samaan aikaan.
Joskus tuntuu ihan itsestänikin turhauttavalta esimerkiksi noissa puoluekuvioissa että vääntö menee niin tiukaksi että minut joko erotetaan tai eroan jostain ryhmästä. Jopa ihan helvetin naurettavalta. Omat sairauteni uupumukset yms. en niiden taakse halua piiloutua, mutta ne on osa minua, enkä niistä eroonkaan pääse.
Se että toivon ettei asia henkilökohtaisdu kehenkään...
Toivon että voin olla joenliitokiekossa tulevaisuudessakin omalaatuisena persoona, toivon ymmärrystä, Toisaalta jos asiat koetaan henkilökohtaisina ja koetaan jonain yksilötasoinena kismana, niin siihen tilanteeseen en halua.
Se etten tule esim todennäköisesti olemaan seuranjäsen tulevana vuonna, en tule maksamaan äänioikeudestani, en tule tukemaan työlläni seuraa jne. ei tarkoita että olisin vihoissani kenenkään ihmisen tai elollisen tai elottoman kanssa.
Nämä omat purkaukseni on vain ihan henkilökohtaisia ongelmia. Se että jos joku niistä jonkun hyödyn haluaa, on se että yrittää edes hetken miettiä mitä niissä on järjellistä.
Olen ihan helvetin huono politiikko, koska haastan aina puolueeni puheenjohtajan, olen sit jopa henkilökohtaisuuksiin asti tukkanuottasilla. ok se on minua.
Olen joenliitokiekossa kohdannut yhden elämäni aikaisen parhaimmista johtajista. Seuran puheenjohtajan kanssa olen ongelmistani riippumatta aina päässyt hyvin tasa-arvoiseen yhteistyöhön. Tuki ja turva niiltä osilta on ollut ihailtavaa. Se että annan edes kiitosta kenellekkään niin annan nyt tässä kiitokseni yhdelle johtamisen ymmärtävälle Villelle kiitokseni, samaan lauseeseen pyydän oman vittumaisuuteni anteeksi.
Sorry vaan.
PS. mulla ois yks seurankisoista voitettu lahjakortti, haluan lahjoittaa sen jollekkin, et jos kiinnostaa niin hinnasta sovitaan, mut jos käytäntö esim et ilmoitan kyseiselle yritykselle lahjakortin lahjoittamisesta seuralle niin ok, siitä voidaan enempi keskustella yksityisesti, tod näk, kortin arvo katoaa eikä sillä tule olemaan kenenkään osapulen haluamaa vaikutusta
Timo Allan Tuovinen t.t.allan
Toivo Tolonen
Viestit: 452
Liittynyt: 21 Elo 2013, 23:09

Re: Avoin kirje Joenliitokiekolle

Viesti Kirjoittaja Toivo Tolonen »

Ilmotan edelleen että omat mielenterveydelliset syyt tuntuu olevan niin vaikeita, etten välttämättä voi täyttää lupaamiania asioita.
En pidä "hulluuttani" tabuna, niistä saa kertoa, ei ole minun yksityiseedestäni pois jos sen tietää että oolen mielenterveyskuntoutuja, 36 vuotiaasta lähtien poissa työelämästä eläkeläinen , ei ole pois minun yksityisyyden suojasta. Olisi aina helpompi että tämä tabu asia olisikin useamman tiedossa.
Se että rupeisin noin vaan jotain vertaistukea jakamaan, tai rupeisin vastailemaan uteliaiden kysymyksiin, ne on yksityisyyttäni. Olen ihan liikaa kokenut sitä että kun ilmoitan hulluudestani, niin joku aina kokee asiakseen uteliaisuudessan, tulla kyselemään ne samat asiat uudestaan.
Elikäs kun tulen johkin kisaan vielä kiekkoa heittelemään, niin heitellään sitä kiekkoa. Mutta ei kysellä näistä asioista. Se että jos joku sen tiedostaa, ja haluaa asiasta keskustella, sopii sen ajan erikseen. Tapauksissa jossa joku vitsailee jostain avohoitopotilaasta, niin voi vain kuvitella että vittuilee päin naamaa, se eten lyö on joskus ollut ihan liiankin lähellä suuttumuksessani. Olen kyllä oppinut ne tietyt vitsailut jo aikoinani, mutta se hymähdänkö vai lyönkö, se on aina itselleni hyvinkin henkilökohtainen valinta, useemmin tekisi mieli lyödä kuin hymähtää
Timo Allan Tuovinen t.t.allan
Toivo Tolonen
Viestit: 452
Liittynyt: 21 Elo 2013, 23:09

Re: Avoin kirje Joenliitokiekolle

Viesti Kirjoittaja Toivo Tolonen »

Voin keroa myös sen että olin roudaamassa ilosarirokkia 6v. ihan suullisella sopimuksella, palkka verot sun muut hoitui aina, kunnes viimeisenä vuotena kun purkamista oli jäljellä 3 tuntia, työtä oli jo tullut sinäkin yönä tehtynä joku 12 tuntia, samoin edelliset päivät koko vedot ekasta esyyntyjästä viimeiseen. Niin nää saakelin tyypit tuo allekirjoitetattavaksi sopimuksen, jossa määritelään työaika ja työvaatetus. No maks työaika esim oli 10 tuntia, eli olin ollut 12h jo duunis, kun siin kysyy mitäs vittuu tää, niin no se vaan on sitä laillisuutta. Siin ei paljoa suulliset sopimukset painaneet, sain kiistellä pelkästään kuluista tammikuulle, eikä se sopimus että tehään kuten ennenkin, ollut minkään arvoinen, jäi palkkaa saamatta. Arvatkaa vituttiko, vitutti, niin siinämielessä oppineena asiasta varottelen myös joenliitokiekkoa. Kasvaennessanne sm kisoja järjestellennessä, et kun se laillisuus tuleekin mieleen kisoja purkaessa, ne sopimukset jotka on jossain keskustelussa esim tällä foorumilla tehtynä, niin vaikeeksi menee. eniten vituttaa se että esim rockin kannalta parin immeisen kansa ei edelleenkään löydy sitä kunnioitusta et moikattas kaupassa. Loppujen lopuksi parinkympin kiista mistä on sovittu, niin ei edes sitä rahaa ilkee antaa jossain prisman parkkipaikalla, vaan haluuvat mollata minua organisaatiossaa ja minä vastapalveluksena jaksan aina kysyä heidän toiminnasta esim. kun JLK hakee rokkiin talkoolaisia. Riita on jatkunut eikä tunnu että rokkiväki tätä pyytäs anteeksi. Korostan ettei edelleenkään minulla ole riitaa JLK:n kanssa. Jostain vitun mukavasta holaripotista vaan valitan siksi, kun se riita syntyy niin sen kaa ollaan kusessa. Se et joku kreditti käytäntö on laiton, ok, mut selitys hankalana on jo vähän kyseinalaisempi. Onko minulla oma lehmä ojassa, ei kun en omista edes lehmää. Mut voin olla vapaamatkustaja sillä seuran jäsenmaksulla tai jopa maksamatta sitä ollenkaan. Eli jos siellä ruvetaan euroja pyytämään johkin reikäpeliturnaukseen, niin vittu onko se vastike seuranmaksusta mainos joltain ponsorilta-. Kyse on hyvin yksinkertaisesta asiasta, eli jos käyn vähän polttelee omaa bensaa, tai muutenkin minulle syntyy kuluja, niin pelkästään se että saisin seuran, sfl, ja pdga lisensit seuralta, mut tääkö nyt on helppo järjestelmä et joka helkutin kuitin kaa kuluistani saan eurot tilille, jolta ne maksan takasin sit jäsenmaksuja maksaessani. Niin helppous kohtaa minun ja käytän vapaamaktustajana ratoja, itse polttamatta millilitraakaan bensaa niihin talkoisiin. Jos sen SM kisan saatte, siihen lupautuneena oman panokseni kekoon kannan, ja jopa näillä näkymillä seuranulkopuolisena, koska jäsenyyteni päättynee tähän kauteen. On helppoa sopimussäätämästä tämä
Mut kun on roudarin ideologia, ei voi näkyä, jos näkyy joku on mennyt ihan vituiks. Et kun sit ruvetaan laillisuuksia peräämään, sopimuksia hakemaan, niin onko esim. popmuusikoiden oikeus talkoolaissopimuksella myydä työntekijöitä ostamalleen yritykselle ihan ilman tes mukaisia korvauksia. Minun mielestä ne on yleisentyöehtosopimuksen alaisia töitä, jos purat esim. jonkin telifirman telineitä.
Timo Allan Tuovinen t.t.allan
Toivo Tolonen
Viestit: 452
Liittynyt: 21 Elo 2013, 23:09

Re: Avoin kirje Joenliitokiekolle

Viesti Kirjoittaja Toivo Tolonen »

Laittomuus ja laillisuus, en usko edes et yhtään järjestöä on edes haastettu oikeuteen.
Käsittääkseni ihan jokaisella järjestöllä on ihan täysi oikeus kerätä tietoa jäseniensä aktiiviteetistä ja ihan jokaisella on oikeus palkita esim. jäsenyydellä.
Yliopistotkin palkitsee tohtoriiidulla jopa.
Vaikeus taas, no onko jotain krediittikäytäntöä pakko kuormittaa edes jonkun yhden ihmisen harteille.
Kasvavana surana JLK hallitus on ihan liian peini, ja sen voi jäsenistö ihan itse päättää onko se suurempi vai ei.
Mut jos vaikeus jonkun asian hoitamisen takana on selitys, niin koko seuran voi lopettaa, kun ei se ole yksinkertaista sekään.
Se et näissä asioissa lähetään jotain laittomuutta hakemaan ok, mut se on et sit käydään kaikki muutkin laittomuudet.
Samapa tuo minulle. ihan hiton väli, jos se et olisin käytettävissä johkin opastukseen, niin se menee, ostakaa vaikka. Mut en saakeli edes osta jäsenmaksua, kun säätö on tätä, ne radat on edeleen olemassa ihan ilmasiksi minulle edelleen. Ei jälleen ole edes isosta kyse, mut periaatteenkaa kun lähetään, sitä en myy
Timo Allan Tuovinen t.t.allan
Toivo Tolonen
Viestit: 452
Liittynyt: 21 Elo 2013, 23:09

Re: Avoin kirje Joenliitokiekolle

Viesti Kirjoittaja Toivo Tolonen »

ei näytä olevan edes paikallinen ongelma, on niin monen seuran ogelma ettei talkoisiin riitä porukkaa, ja se liikkuminen tulee vaarantumaan
Timo Allan Tuovinen t.t.allan
Vastaa Viestiin