Utran ratamuutokset 2014

Keskustelua Frisbeegolfista
Andy
Viestit: 2763
Liittynyt: 12 Touko 2012, 08:02

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Andy »

Ville kirjoitti:
Andy kirjoitti:Enpä oo huomenna klinikkaan tulossa, mutta ehtiipä tuon myöhemminkin... :)
Ok, muistelin että hattumiestä olitte menossa viihdyttämään. Katellaan myöhemmin.
Eipä oo kuulunut hattumiehestä mitään, joten en turhaan lähde sinne norkoilemaan... Nyt kun kartat ja opasteet on kondiksessa, niin ei pitäisi radalle eksyä... :)
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Ville »

Heti kakkosväylän jälkeenhän siellä ulkopuoliset eksyy ellei ole puhelimeen ratakarttaa ottaneet. Tuo olis seuraavaksi prioriteettijonossa melkeinpä kärkipaikalla, opasteitten teko nimittäin.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Markku
Viestit: 59
Liittynyt: 21 Touko 2012, 22:08

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Markku »

Ismon kanssa näistä oli puhetta: jos uusia tageja vähän paksummasta vanerista (Janne?) tekis nuolen muotoisia kylttejä tagien tyyliin 'NEXT TEE' tekstillä ja näille sit ostaisi valmiita tolppia (samoja joita on käytetty OB-rajoihin) niin hyvä tulisi. Väylälle 6 tarvittaissin lisäksi opasteeet tiille 16 etulenkin kiertäjille ja väylältä 18 opastus lenkin alkuun.

Markku
Osq
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Kesä 2014, 22:04

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Osq »

Semmosta aattelin kysästä, että onkohan väyläopastetarrat hommattu mistä? Vois olla omalla designilla oleville tarroille tarvetta vähän muun "harrastuksen” parissa.
Oskari K.
-nol44 3801nol66-
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Ville »

Kopijyvältä on otettu säänkestävät laminoidut tarrat.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Ville »

Hannu tuo korijalustan tosiaan Joensuuhun ja Antti P:lla näkyy facebookissa olevan ainakin mahdollisuus ottaa se vastaan lauantaina. Tuon jalustan jos saisi sitten viimeistään maanantaina päivällä pystyyn Utraan niin voisi laittaa korin siihen paikalleen. Maanantai-illasta lähden reissuun ja kori jää muutoin lukkojen taakse viikon ajaksi.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Janne H
Viestit: 674
Liittynyt: 21 Syys 2012, 20:03

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Janne H »

jos uusia tageja vähän paksummasta vanerista
Max. 6 mm, siitä paksumpaa tavaraa saa jyystää yhden illan, että läpi pääsee. Sitten pitäisi saada vaneria, missä ei ole koivua välissä. Koivusta säde ei tahdo mennä kertarykäisyllä lävitte sitten millään. A3 kokoinen levy mahtuu vielä koneen sisuksiin, onko riittävä?
Janne Heikkinen
Markku
Viestit: 59
Liittynyt: 21 Touko 2012, 22:08

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Markku »

Testasin tuossa papemallilla, että joku 7 cm korkea kyltti, jossa teksti "Next tee # 18" fonttikoolla 96 (Arial Black tai Tahoma boldattuna) näkyy hyvin reilun kymmenen metrin päähän. Teksti mahtuu A4:lle vaakaan, voisi jopa jossain piirustusohjelmassa skaalata hieman suuremmaksikin. Jos tekee 7 cm korkean kyltin, niin A4:sta saa just sopivasti 3 kpl. Tähän suikaleeseen kärki leikkaamalla nurkat pois. Varmaan 5-6 mm levy riittää, mutta tuli mieleen, että jos vanerista tekee, niin sitten pitää lakata tai jotain, ettei levy ota kosteutta sisään. Polttoleikkaus ei taida sulkea reunoja vedenpitävästi?

Markku
Janne H
Viestit: 674
Liittynyt: 21 Syys 2012, 20:03

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Janne H »

Nopealla piirtelyllä syntyi tällaista:

https://www.dropbox.com/s/d2cmvlljlxeoz ... kyltit.png

Nuo sinertävät reunukset tekstissä on vain korostustemppu leikkurin softaa varten.
Janne Heikkinen
Toivo Tolonen
Viestit: 452
Liittynyt: 21 Elo 2013, 23:09

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Toivo Tolonen »

Minä noista väylältä opasteista, eli nuolista mistä mennään etijä päin, niin turhaa on kirjotella next tee. Kyllä pelkän numeron pitäs riittää ja siihen nuoli. Sitä puolustan sillä että kyltistä tulee kompakti ja lyhyt, ei katkeile, eikä taipuile niin helpolla. Lontoon kieli on minusta muutenkin niin rumaa.
Liperissä on hyvin toimivat, sirot, kompaktit. Sellaset minusta toimii hyvin.
Timo Allan Tuovinen t.t.allan
Vastaa Viestiin