Karsikon rata

Keskustelua Frisbeegolfista
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: Karsikon rata

Viesti Kirjoittaja Ville »

Hieno juttu! Laittelin tuossa kenttämestarille postia että maanantaina voitaisiin käydä katsomassa Karsikon tilannetta ja että miten kaupunki voisi ehkä jatkossa avustella meitä ratojen kunnossapidossa ainakin tuon kentän osalta.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: Karsikon rata

Viesti Kirjoittaja Ville »

Karsikossa pitäisi myös pyörähtää tekemässä muutoksia. Ainakin seuraavia juttuja siellä pitäisi tehdä:
-ratataulun siirto lähelle ykkösväylää
-ratakartta taululle
-päivitetyt väyläopasteet ellei jo ole
-ojavarsien niitto
-tarvittaessa raivaussahalla väylien läpikäynti
-heittopaikkojen kunnostus
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: Karsikon rata

Viesti Kirjoittaja Ville »

Ollaan menossa maanantaina 13.7. aamupäivästä klo 10 Markun kanssa Karsikon radalle raivaussahan kanssa katsomaan vähän enimpiä puskia nurin. Jos toinen porukka saisi siirrettyä opastetaulun parempaan paikkaan radan tuntumaan vaikka siihen parkkipaikan kulmille niin hyvä. Heittopaikat pitäis saada joskus myös kuntoon mutta tähän tarttis hyviä ehdotuksia että miten...
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Arttur
Viestit: 26
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 22:56

Re: Karsikon rata

Viesti Kirjoittaja Arttur »

Ville kirjoitti:Ollaan menossa maanantaina 13.7. aamupäivästä klo 10 Markun kanssa Karsikon radalle raivaussahan kanssa katsomaan vähän enimpiä puskia nurin. Jos toinen porukka saisi siirrettyä opastetaulun parempaan paikkaan radan tuntumaan vaikka siihen parkkipaikan kulmille niin hyvä. Heittopaikat pitäis saada joskus myös kuntoon mutta tähän tarttis hyviä ehdotuksia että miten...
Avuntarve on vissiin vielä voimassa. Minnekkä päin rataa tulen? Ja ainoo idea heittopaikkoihin on varmaan sellasella tärinällä toimivalla tasottajalla ajaminen jos täyttäys jollain.
Arttu Ruusila
Andy
Viestit: 2756
Liittynyt: 12 Touko 2012, 08:02

Re: Karsikon rata

Viesti Kirjoittaja Andy »

Ilmotaulun lisäksi kantsii kaivaa nelosväylän opastetolppa maahan, oli joskus irrallaan ja on varmaan vieläkin(?) Itse en huomenna (enkä tällä viikolla) kerkiä mukaan, mutta miulta voi käydä hakemassa väyläopasteisiin #1-#4 uudet kyltit sekä myös ilmotaululle tulevat matskut... Toki nuo voidaan laittaa kohdilleen reilun viikon päästäkin.
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: Karsikon rata

Viesti Kirjoittaja Ville »

Arttur kirjoitti:Avuntarve on vissiin vielä voimassa. Minnekkä päin rataa tulen?
Kymmenen aikaan siihen ykkösen tiille, tai jos ei näy siinä niin pärinän suuntaan :)
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: Karsikon rata

Viesti Kirjoittaja Ville »

Karsikossa raivailtiin tänään väyliä, korjattiin korien pystytyksiä, upotettiin nelosen opaste ja siirrettiin ratataulu yläparkkikselle. Sain uusia opasteita mutta ne pitäis kiinnittää, katson myöhemmin josko jotain pleksejä on vielä olemassa vai meneekö hankintaan.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: Karsikon rata

Viesti Kirjoittaja Ville »

Laiteltiin eilen väylille 2-4 uusimmat opasteet. Neloselta puuttui pleksi ja ruuvit joten otettiin ykkösen taulusta ne ja vietiin neloselle että laminoitu kartta pysyy paikoillaan. Mikäli kuuluisa 'joku' pystyisi sopivaa pleksiä hankkimaan A4-kokoisen palan ja pulttaamaan moisen itseporautuvilla ruuveilla pleksin esiporauksen jälkeen ykkösen opasteeseen niin kiva. Toivotaan että ykkösen opaste säilyy sen aikaa töhrimättä.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Avatar
Miika V
Viestit: 1227
Liittynyt: 03 Touko 2012, 21:57

Re: Karsikon rata

Viesti Kirjoittaja Miika V »

Hallituksen suunnitelmissa oli, että tänä vuonna Karsikkoon tehtäisiin kunnon heittopaikat. Kävin eilen kierroksen kiertämässä ja kirjoitin hieman ylös omia mielipiteitä heittopaikkojen mahdollisista sijainneista. Jos haluaa olla aktiviinen ja vaikuttaa, niin kannattaa kirjata omat ajatukset ylös. Lopulliset päätökset tehdään toki paikan päällä kootusti jossain vaiheessa, mutta ennen sitä kukin saa toimia yksityisenä ratasuunnittelijana.

1. Tii siirrettäisiin nykyisestä paikasta suoraan taaksepäin puiden väliin (pois uralta).
2. Paljon eri mahdollisuuksia. Riippuu minkälaisen heittolinjan haluaa.
3. Tii vasemmalle ladun ja tien väliin. Myös sekin vaihtoehto, että väylän voisi tehdä kulkemaan metsän läpi. Jos se olisi riittävän sivussa, niin tiellä liikkuvia tarvitsisi varoa vähemmän.
4. Tiitä hiukan taaksepäin nykyisestä paikasta (pikku ojan yli jonka takana on tasaisempaa).
5. Nykyinen paikka.
6. Olisin sillä kannalla että tiin veisi oikealle, poikkitien etupuolelle, jolloin väylästä tulisi suorempi.
7. Ei paljoa tehtävissä.
8. Tii joko suoraan taakse (metsän puolelle) tai taakse ja oikealle, jolloin tulisi hieman eri linja.
9. Sanoisin että kori siirrettäisiin syvälle metsään (nykyisestä paikasta vasemmalle). Sieltä jos ottaisi yhden kuolleen puun pois edestä ja muut risut, niin tulisi kiva ysikymppinen väylä, jossa olisi kaksi heittolinjaa.
Miika Voutilainen
#58385
villekono
Viestit: 65
Liittynyt: 27 Elo 2014, 20:25

Re: Karsikon rata

Viesti Kirjoittaja villekono »

Miika V kirjoitti:Hallituksen suunnitelmissa oli, että tänä vuonna Karsikkoon tehtäisiin kunnon heittopaikat. Kävin eilen kierroksen kiertämässä ja kirjoitin hieman ylös omia mielipiteitä heittopaikkojen mahdollisista sijainneista. Jos haluaa olla aktiviinen ja vaikuttaa, niin kannattaa kirjata omat ajatukset ylös. Lopulliset päätökset tehdään toki paikan päällä kootusti jossain vaiheessa, mutta ennen sitä kukin saa toimia yksityisenä ratasuunnittelijana.

1. Tii siirrettäisiin nykyisestä paikasta suoraan taaksepäin puiden väliin (pois uralta).
2. Paljon eri mahdollisuuksia. Riippuu minkälaisen heittolinjan haluaa.
3. Tii vasemmalle ladun ja tien väliin. Myös sekin vaihtoehto, että väylän voisi tehdä kulkemaan metsän läpi. Jos se olisi riittävän sivussa, niin tiellä liikkuvia tarvitsisi varoa vähemmän.
4. Tiitä hiukan taaksepäin nykyisestä paikasta (pikku ojan yli jonka takana on tasaisempaa).
5. Nykyinen paikka.
6. Olisin sillä kannalla että tiin veisi oikealle, poikkitien etupuolelle, jolloin väylästä tulisi suorempi.
7. Ei paljoa tehtävissä.
8. Tii joko suoraan taakse (metsän puolelle) tai taakse ja oikealle, jolloin tulisi hieman eri linja.
9. Sanoisin että kori siirrettäisiin syvälle metsään (nykyisestä paikasta vasemmalle). Sieltä jos ottaisi yhden kuolleen puun pois edestä ja muut risut, niin tulisi kiva ysikymppinen väylä, jossa olisi kaksi heittolinjaa.

Todella hyviä ehdotuksia etenkin väylien pidennykset!

Tuossa 2. väylällä kun on noita mahdollisuuksia, niin voisi yrittää välttää blind-holen tekemistä?

Jos 6. väylän koria veisi vasemalle jonkun verran (2. tiitä kohti) ja tuon kasin tiin laittaisi metsän puolelle, niin voisiko silloin seiskaa pidentää?

Tuntuu vaan niin avuttoman lyhyeltä tuo seiska. :)
Ville Könönen
Vastaa Viestiin