JLK:n järjestämät liiton kisat vuonna 2018 ja SM-kisojen haku

Janne H
Viestit: 674
Liittynyt: 21 Syys 2012, 20:03

JLK:n järjestämät liiton kisat vuonna 2018 ja SM-kisojen haku

Viesti Kirjoittaja Janne H »

26.10 kokoustettiin Kotikartanolla vuoden 2018 kisoista. Tässä mitä päätettiin ja mistä keskusteltiin. Iso osa tiedoista etenkin ns. normaalien liiton kisojen kohdalla on vielä täysin alustavia. TD-ilmoittautumisia otetaan vastaan ;)

SM-tason kisat 2018
- Haetaan ensisijaisesti ikäluokkien frisbeegolfin SM-kisoja
- Jos kisoja ei saada Joensuuhun, niin haetaan Pro Tourin kisaa
- Tehtäviä paljon, tarvitaan suuri ydinryhmä
- TD-osasto
- Tulospalvelu
- Lippumiehet, yleisön ohjaajat yms.
- Mediavastaava (some, lehdistö, nettisivut)
- Kuvaus (valokuvat ja video)
- LIsäinfoa hakemisesta, kannattaa lukaista
- Väylien myynti sponsoreille

Pohjois-Karjalan avoimet 2018
- Samaan tyyliin kuin kuluneena vuonna, eli kaksi päivää, kaksi rataa
- Tavoitteena kisa täyteen (160 pelaajaa) ja muutama Suomen huippu paikalle
- Uutena mukaan amatööriluokkia
- Radat Lykynlampi ja Kontioranta. Lykylle kaksi lisäväylää, jotta molemmat ovat 20 väyläisiä
- Pelaajapaketti?
- Kisapäivät alustavasti 7. - 8.7.2018
- TD:t Antti ja Juuso

Muut liiton kisat
- Iso kevätkisa huhtikuussa
- voisi olla esim. 28. - 29.4.2018 viikonloppuna
- WGE (12.5.2018)
- AM2-Tour
- Liiga?
- Muuta?

Kausiesite päivitetään, kunhan SM-kisojen kuvio on selvillä.
Janne Heikkinen
MarkkuP
Viestit: 266
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 14:08

Re: JLK:n järjestämät liiton kisat vuonna 2018 ja SM-kisojen haku

Viesti Kirjoittaja MarkkuP »

No, jos tän papan kyvyt ja näytöt seuralle riittäää niin oon halukas olemaan TD:nä etenkin tuossa mastereiden SM-kisassa. Tuo kisa kyllä vaatii aikamoisen porukan eri osa alueille jotta se menee kunnialla läpi, mut siitä sitten lisää myöhemmin.
Markku Penttonen
#70445
Andy
Viestit: 2752
Liittynyt: 12 Touko 2012, 08:02

Re: JLK:n järjestämät liiton kisat vuonna 2018 ja SM-kisojen haku

Viesti Kirjoittaja Andy »

MarkkuP kirjoitti:No, jos tän papan kyvyt ja näytöt seuralle riittäää niin oon halukas olemaan TD:nä etenkin tuossa mastereiden SM-kisassa. Tuo kisa kyllä vaatii aikamoisen porukan eri osa alueille jotta se menee kunnialla läpi, mut siitä sitten lisää myöhemmin.
Markkua kannatan tähän!

Kirjoittelin tänään jo joutessani joka hakemuskohtaan jotakin (siis siihen yhteiseen Google-dokkaripohjaan johon Janne jakaa käyttöoikeuksia) ja arvioitsin että n. 15-20 henkilöä on vapaaehtoisten tarve kisojen aikana. Ja kyllähän tämä nyt meiltä onnistuupi, suurin käytännön kysymysmerkki on varmaan se video-/valokuvauskohta, josta siitäkin tarinoin em. dokkariin jo jotakin ja tätä asiaa myös viime torstain kokouksessa pohdittiin.

Niin ja lisäksi yhteistyökumppaneiden haku pitää sitten tarvittaessa polkaista käyntiin todella nopeasti jos saadaan nämä kisat järjestettäväksi, mutta tästä lisää myöhemmin.
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: JLK:n järjestämät liiton kisat vuonna 2018 ja SM-kisojen haku

Viesti Kirjoittaja Ville »

Kuten Andy mainitsikin, mikäli ikäluokka-SM:t saataisiin tänne, tarvitaan jonkinlainen video/valokuvaus/mediaosasto. Minkä verran meiltä löytyisi omasta takaa osaamista videoinneista sekä valokuvaamisesta ja ketkä olisivat valmiita tekemään näitä kisojen aikana? Mediaosaston pitäisi myös tuupata instagrammiin/faceen tavaraa jonkin verran jatkuvalla syötöllä kisojen aikana. Laittakaahan alle nimeä mikäli ajattelette pystyvänne osallistumaan tähän ja mitkä ovat vahvuuksianne:

TD-osasto:
- Markku Penttonen TD
- Ville Nivalainen apu-TD -kaupunkilinkki (pelaa jos rating riittää)
- Antti Ylönen apu-TD -kisatoimisto
- X X apu-TD

Mediatiimi ja osaamiset
-Samu Holopainen - video / some
-
-
-

Toinen tärkeä asia on kisanettisivut ja niiden rakentaminen. Onnistuuko joltakin sopivalta tiimiltä vaikka wordpress-pohjalle kisasivujen luonti ja ylläpito ennen kisoja, niiden aikana ja niiden jälkeen sen mitä tarvitsee?

Nettisivutiimi:
-Miika Voutilainen - verkkosivut
-
-
-

Rata/logistiikkatiimi:
-Timo Tuovinen
-
-
-

Kisatoimisto:
-Antti Ylönen
-
-
-
Nämä ovat siis vasta tiedusteluita sillä hakemuksessa meidän tulee kuvata jonkin verran mitä mediatuotantoa meiltä onnistuu.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Avatar
Miika V
Viestit: 1224
Liittynyt: 03 Touko 2012, 21:57

Re: JLK:n järjestämät liiton kisat vuonna 2018 ja SM-kisojen haku

Viesti Kirjoittaja Miika V »

Itse voin alustavasti ilmoittautua nettisivutiimiin.
Miika Voutilainen
#58385
sam
Viestit: 34
Liittynyt: 13 Syys 2014, 19:59
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: JLK:n järjestämät liiton kisat vuonna 2018 ja SM-kisojen haku

Viesti Kirjoittaja sam »

Tietotaitoa löytyy editoinnista, joten alustavasti video/sometiimiin mahollista antaa panosta

-Samu Holopainen
Toivo Tolonen
Viestit: 452
Liittynyt: 21 Elo 2013, 23:09

Re: JLK:n järjestämät liiton kisat vuonna 2018 ja SM-kisojen haku

Viesti Kirjoittaja Toivo Tolonen »

Itse lupaudun SM kisojen osalta auttamaan etupäässä maastossa ja roudauksessa yms. Media osastoon ei mielenkiintoa.
Sen verran haluan kiinittää huomiota että niinkin ison kisan järjestämisessä olisi hyvä pohtia eri osasten sopimuksista. On aina parempi olla sopimukset, sun muut lailliset asiat kunnossa ajallaan. Talkoolais vakuutus esim. kannattaa hankkia. Ei kai ole kovinkaan kallis. jne.
Markkua kannatan TD:ksi ja tuen hänen työtään kyllä täysin.
Timo Allan Tuovinen t.t.allan
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: JLK:n järjestämät liiton kisat vuonna 2018 ja SM-kisojen haku

Viesti Kirjoittaja Ville »

Lisäsin muita roolituksia yllä olevaan postaukseen vaikkakin tässä pääasiassa kartoitetaan tuota mediaosastoa joka on kuvattava hakemuksessa. Timolla hyviä kommentteja sopimus/vakuutuspuoleen ja tullaan huomioimaan. Talkoovakuutukset meillä on ollutkin tällä ja edellisellä kaudella.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Toivo Tolonen
Viestit: 452
Liittynyt: 21 Elo 2013, 23:09

Re: JLK:n järjestämät liiton kisat vuonna 2018 ja SM-kisojen haku

Viesti Kirjoittaja Toivo Tolonen »

olen ollut eri järjestöissä jo 14 v alkaen, ei nää sääntö/ laki/ sopimusasiat ole mielekkäitä kellekkään. 7v olen ilosaarirokissa roudannut, niin vaikka niidenkin sopimukset tuntuu vähän yliampuvilta, niin sen ison tapahtuman järjestämisessä pitää olla varma että tietyt asiat toimii.
En itse halua valtaa enkä kummempaa, mutta näitä järjestöllisiä asioita seuranneena voin sanoa että ei kannata ottaa riskiä siiitä ettei sovitut asiat ole paperilla, se tuntuu itsestänikin ihan turhauttavalta. Joenliitokiekko on kasvanut ihan mahtavasti, mutta kestääkö se itse kehityksen vauhdissa.
Itse olen hyvin mieltynyt seuraan, koska se on kahden liikuttavan lajin seura, mutta jos se keskittyy vain kilpaurheiluun niin olen skeptisempi.
Suomenladun ja JLK yhteistyö on mielestäni mitä mainiointa. Kiitokset siitä Markulle. Ikä urheilu jne.. Olen tässä suunnitellut avointa kirjrttä Joenliitokiekolle, se on nyt jäänyt , mut tässä puran tunteitani sen verran , että onko seura liikunta vai kilpaurheilu seura tulevaisuudessa. Näin näen kuiteskin että ikä ryhmien SM kisa tukee liikuntaa, ja olen myötämielinen kisan järjestämiseen. Anteeksi taas vaan että puhun ehkä topiikin ohi.
Annan tukeni kisalle . Toivomukseni on että seura tekee liikunta- ja kilpa- urheilun välillä ratkaisunsa. Mielestäni seuran kiinnostus pelkkään kilpailuun on vähän ylikorostunut. Ja perinne ultimaten suhteen ... Toivoisin ultimatelle enempi näkyvyyttä, että jos siinä lajissa haettaisiin kisoja tms.
Tietysti korikiekkoilun hybe on hyödynnettävä. Ja jos ikä kiekkoilijoiden kisa saadaan, niin toivon että se näkyy seuran profiilissa, liikuttavana.
Eli sanomani tässä on enempi se että media ryhmä käsittelee asiaa niin että JLK on liikuttava seura enempi kuin kilpaurheiluseura.
Timo Allan Tuovinen t.t.allan
Andy
Viestit: 2752
Liittynyt: 12 Touko 2012, 08:02

Re: JLK:n järjestämät liiton kisat vuonna 2018 ja SM-kisojen haku

Viesti Kirjoittaja Andy »

Toivo Tolonen kirjoitti:Toivomukseni on että seura tekee liikunta- ja kilpa- urheilun välillä ratkaisunsa. Mielestäni seuran kiinnostus pelkkään kilpailuun on vähän ylikorostunut.
Tää vaatisi ihan oman keskustelunsa, esim. sen pohtimiseen että mitä muuta toimintaa kilpailujen lisäksi voisi enempi olla - treenailua, ratabongausmatkoja porukalla, yms.? Mutta ehkä tässä on niinkin, että koska kilpailutoiminta on kaikista näkyvintä (ja puolella jäsenistä kilpailulisenssi), niin siksikin se tuntuu ylikorostuneelta... Itse taas näkisin niin, että tärkeintä JLK:n perustoimintaa on ratojen ylläpito ja uusien rataprojektien edistäminen/rakentaminen, näin mahdollistetaan seudun tuhansien harrastajien pelaaminen eli nimenomaan luodaan liikuntamahdollisuuksia ihan kaikille.

Mutta asiasta kolmanteen, eli voisin hoitaa näitä tehtäviä:

- apu-TD (vaikkapa päivystäen tulospalvelussa) (pois lukien 11.-12.8. viikonloppu, jolloin on muuta kalenterissa)
- nettisivupuolella tarvittaessa apuna, jos tarvitsee jotain ennakkosisältöjä tuottaa
- sponsoreiden etsinnässä mukana myös
Vastaa Viestiin