Sivu 11/29
Re: Utran rata
Lähetetty: 06 Touko 2015, 15:35
Kirjoittaja Ville
Joku kun vielä maalais renkaisiin JLK logon ni olispas kivemman näkönen

Re: Utran rata
Lähetetty: 06 Touko 2015, 20:15
Kirjoittaja MarkkuP
Mites ois jos hyödynnettäs kaadettuja puita? Nelimetrisiä runkoja kax tai kolme varvia päällekkäin neliön muotoon, hiekkaa sisälle ja nykyinen kaivon rengas keskelle!
Re: Utran rata
Lähetetty: 06 Touko 2015, 20:19
Kirjoittaja Ville
MarkkuP kirjoitti:Mites ois jos hyödynnettäs kaadettuja puita? Nelimetrisiä runkoja kax tai kolme varvia päällekkäin neliön muotoon, hiekkaa sisälle ja nykyinen kaivon rengas keskelle!
Kelpaa jos löytyy rakennustaitoisia tekijöitä

Re: Utran rata
Lähetetty: 07 Touko 2015, 08:14
Kirjoittaja vanutolkki
Rankennustaitosia löytyy jos löytyy pari kaveria avuks ja materiaalit. tosin menis sit vasta ens viikolle sen rakentaminen omilta osin ainakin...
Re: Utran rata
Lähetetty: 07 Touko 2015, 11:36
Kirjoittaja Andy
Kiinnostaskos porukkaa väsätä lauantaina myös OB-tolpat? Sain Markku P.:ltä speksit, joten voisin hankkia tarvikkeet sataan tolppaan - mutta ne pitää ennen tolpitusta sitten maalata valkeaksi, joten hankin sitten maalitkin...
http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/tu ... oteseloste --> ...kuivumisaika 3-4 h, eli talkoiden lopuksi isketään tolppaa maahan...
EDIT 7.5.:
Eipäs onnistunut, Puuilosta on aitatolpat loppu ja toukokuun lopussa tulee lisää. Artikkeli siis tämä:
http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/f ... iewProduct
Noh, OB-linjat (uudet ja vanhojen päivitys/korjaus/täydennys) on helppo tehdä myöhemminkin.
Re: Utran rata
Lähetetty: 09 Touko 2015, 17:59
Kirjoittaja Andy
Hannu: - ne epäsopivat korinjalat on jemmassa treenikorin lähistöllä... Mittavirheen syy oli vissiin se, että DiscCatchereita on valmistettu kahdella eri putkikoolla...
Päivitin myös
"to-do"-listaa juuri... Paljon saatiin tänään aikaisiksi, kun on paljon porukkaa paikalla niin nopsaan tapahtuu! Jokikoneelle myös suuret kiitokset kaluston lainasta!
Re: Utran rata
Lähetetty: 09 Touko 2015, 23:11
Kirjoittaja Ville
Re: Utran rata
Lähetetty: 11 Touko 2015, 15:27
Kirjoittaja Andy
Pari asiaa...
a.) Korinumerotarrat on nyt liimailtu koreihin ja osahan niistä meni ihan vinksalleen, toimivampi patentti ois neliönmuotoinen tarra, jossa on valkealla tai keltaisella pohjalla nro mustalla. Joku muu saa tehdä tarroitukset jatkossa...
b.) Testiheittelin myös väylät 1-3 ja nyt ei kyllä pääse ammattilaisetkaan väittämään etteikö ois selkeitä reittejä korille. Kolmosväylä on hieno! Mutta, se oikeakätisten foreheittoja blokkaava puu on edelleen pystyssä ja merkkaamatta, unohtuiko se kaikessa hässäkässä vai muuttuiko suunnitelmat jostain syystä? Ko. puu kaventaa alkuväylää todella paljon...
c.) Timolla näytti väylän #12 kehikko olevan hyvällä mallilla, pitäskö keskiviikkoiltana talkoilla sen verran että laitetaan kori kondikseen... Kaivonrenkaan vierittelyyn kehikon päälle pitänee keksiä jokin systeemi?
Re: Utran rata
Lähetetty: 11 Touko 2015, 17:08
Kirjoittaja Toivo Tolonen
Kyllä se kolmos väylän puu on merkattu

kirjotin tussilla siihen poistetaan

Eli puu on tiedossa, en tänään kaatanut sitä kun saha ois pitänyt vielä viilata ja tuulta oli sen verran ettei yksinään kehannut riskiä ottaa. Kaatunee huomenna, jos keli suo. 12 väylän hirsilaatikko on valmis, hiekka täyttöä vailla, sinnekkin kai on vielä tänään joku menossa hiekkaa ajelemaan ainakin alkuun.
Edit: #12 kori on korotettu, kori paikoillaan, betonirenkaassa hirsisellä hiekkalaatikolla

Re: Utran rata
Lähetetty: 11 Touko 2015, 21:39
Kirjoittaja Toivo Tolonen
Ville kirjoitti:Joku kun vielä maalais renkaisiin JLK logon ni olispas kivemman näkönen

Tarraleikkurilla sabluuna, niin äkkiäskös tuon spreijjais.