Sivu 12/29
Re: Utran rata
Lähetetty: 11 Touko 2015, 22:07
Kirjoittaja Ville
Toivo Tolonen kirjoitti:Ville kirjoitti:Joku kun vielä maalais renkaisiin JLK logon ni olispas kivemman näkönen

Tarraleikkurilla sabluuna, niin äkkiäskös tuon spreijjais.
hmm laserleikkurilla vaneriin muutama kirjain per levy... Janne?

Re: Utran rata
Lähetetty: 11 Touko 2015, 22:24
Kirjoittaja Janne H
hmm laserleikkurilla vaneriin muutama kirjain per levy
Onnistuu, jos se kone on ehjä. Samalla tekis numerot next tee -kylttejä varten.
Re: Utran rata
Lähetetty: 11 Touko 2015, 22:40
Kirjoittaja Andy
Next tee -kyltteihin pitää olla joku kestävämpi vaihtoehto kuin nykyinen... Tietty jos levyn paksuutta lisää reilusti, niin saattas vaikka jo kestääkkin.
Re: Utran rata
Lähetetty: 11 Touko 2015, 23:44
Kirjoittaja Ville
joo ei niitä next teetä kannata laserilla alkaa vääntämään, korkeintaan yläjyrsimelle mallinne sillä ja sit jyrsimellä lankunpätkään päräyttää kunnon urat
Re: Utran rata
Lähetetty: 12 Touko 2015, 14:57
Kirjoittaja Toivo Tolonen
Isoin vika niissä viimekesänä laitetuissa next tee kylteissä oli vanerin uhuus. esim. 2-3 väylän kyltti taipui auringon valossa kiinnityskohdastaan ennen kuin katkesi, tuskin sitä kukaan särki. Niinpä min paksuus niille vanerista ois jotain 5mm. Filmivaneriin maali ei oikein tartu, mutta johonkin levyyn sray maalilla ja sapluunalla nekin luulis kaikkein helpoin tehdä. Tarraa voisi väyttää maalatessa, maali kuitenkin kestää tarraa paremmin, niin ensin tarra numero levyyn maali päälle ja nyppää tarran pois.
Valmiitakin numero kylttejä on, mut niiden hinnat voi olla liikaa. Tietty jos jollan ois cnc-jyrsimeen käyttö mahdollisuus, niin sellasella sais lähes mihin materiaaliin.
Se että jos laserilla filmivaneriin sais poltettua numeronkohdalta sen filmipinnan pois, niin palavanerilla palaset ois kai 1€ kpl. Ja paksuutta se 10mm
Re: Utran rata
Lähetetty: 12 Touko 2015, 15:23
Kirjoittaja Janne H
Se että jos laserilla filmivaneriin sais poltettua numeronkohdalta sen filmipinnan pois
Tuo tuskin onnistuu, siinä laserissa ei riitä tehot filmivaneriin.
Sabluunat ja maalaus kuulostaa hyvälle. Jos ne sabluunat tekis laserilla ohuesta vanerista tai muovilevystä, niitä samoja vois käyttää useita kertoja uudelleen. Tarratkin toimii, mut niiden uudelleenkäytettävyys ei ole samaa luokkaa.
Re: Utran rata
Lähetetty: 13 Touko 2015, 08:51
Kirjoittaja Toivo Tolonen
väylä #3 puu on kaadettu risuja saa kerätä.
Sapluunan tosiaan jos polttaa laserilla vaikka ohueen muoviin, joka taipuukin vähän, jotain pleksiä 0.5 mm niin sehän ois aika monta kertaa uudelleen käytettävissä,
Re: Utran rata
Lähetetty: 14 Touko 2015, 20:34
Kirjoittaja Ville
Seuraaviin talkoisiin voitaisiin alkaa keräämään jo ajatuksia:
-tiipaikkojen etuosat näyttää kuluvan nopeasti, eli laitetaanko betonisia pihalaattoja hiekan päälle nyt kun tiipaikoilla on materiaalia mihin upottaa? voisi maalata
www.joenliitokiekko.com -sprayaukset joka laattaan niin tuskin kukaan niitä veisi sieltä pois sen jälkeen ainakaan
-risujen kerääminen väyliltä ja niiden ympäristöstä (esim. väylien 13 ja 14 välissä talvella kaatuneet, väyliltä kaadettujen puiden oksat tievarsista yms). kaikki väylät olisi hyvä käydä läpi niin saadaan siisti rata.
-ob-tolpitusten valmistelu (sahaaminen sopivaan mittaan, maalaaminen) ja pystytys
-next tee -kylttien valmistelu (sahaaminen, maalaaminen ja kiinnittäminen tolppiin) ja pystytys
-pöllien siirto lähemmäs risukasoja, ovat nyt pyörätiellä osittain
-jotain muuta, mitä
ehdotuksia myös talkoopäivälle otetaan vastaan. tärkeä olisi saada rata kuntoon ennen pohjois-karjalan avoimia
Re: Utran rata
Lähetetty: 14 Touko 2015, 20:52
Kirjoittaja Janne H
-jotain muuta, mitä
Väylän 15 heittopaikalle hiekkaa, se tais vain unohtua tyylikkäästi lauantaina. Kolmosen heittopaikan edessä näytti olevan just kengän kokoinen monttu, siihen vähän hiekkaa myös.
Re: Utran rata
Lähetetty: 14 Touko 2015, 21:40
Kirjoittaja Ville
Janne H kirjoitti:-jotain muuta, mitä
Väylän 15 heittopaikalle hiekkaa, se tais vain unohtua tyylikkäästi lauantaina. Kolmosen heittopaikan edessä näytti olevan just kengän kokoinen monttu, siihen vähän hiekkaa myös.
muutaman muun väylän tiipaikan takaa puuttuu myös, eli ne pitäis kartotella mihin tarvii vielä.
etupuolelle nuo laatat vois olla pidempiaikainen ratkaisu kun ne tuskin montulle heti kuluu ja ovat helpot asentaa nyt ajettuun hiekkaan