Re: Utran ratamuutokset 2014
Lähetetty: 19 Touko 2014, 20:52
Tänäänpä siirreltiin Utrassa hieman tolppia ja koreja ja muutamia risuja myös katkottiin griineiltä ja joitakin risuja siirreltiin pois väyliltä, jos vastaan tuli... Onneksi jo projekti on siinä vaiheessa, että helpompi on listata, että mitä on vielä tekemättä:
Korit ja väyläopasteet:
a1.) Väylän #1 heittopaikka (tolppa) on vielä entisessä kohtaa (ennen siirtoa pitäs tietää minne roskis siirretään ja rakentaa tii) eli pelataan väliaikaisesti kuten ennen.
a2.) Väylän #2 tolppa on entisessä paikassa (jäi jonkun ajatuskatkon vuoksi siirtämättä). Väylän voi pelata väliaikaisesti pyörätieltä avaten uutta linjausta pitkin. (Myös #14 avaus onnistuu pyörätieltä uutta linjaa pitkin, täällä tosin tolppa jo siirrettiinkin.)
b.) Väylä #17 on vielä entisellään (, jotta voitaisiin pelata uutta väylää, niin sitä kiveä pitäisi saada se pari metriä sivuun, ehkä mieluiten sinne vasempaan linjalle päin). Eli pelataan väliaikaisesti kuten ennen.
c.) Väylä #18 on vielä entisellään (, jotta voitaisiin pelata uutta väylää, niin vanha #17 pitäisi saada pois alta, kts. ed. kohta). Eli pelataan väliaikaisesti kuten ennen.
Raivaukset:
d.) Kaadettuja tukkeja pitäisi saada ainakin väyliltä #14 ja #18 syrjään, ehkä jos sais niitä hiissatuksi isolla porukalla pyöräteiden varteen, niin ois sitten rakennustarpeita esim. siihen kolmentoista (uusi #12) korokkeeseen, jos noista meinataan...
e.) Pientä risujen karsimista ja raivausta, yms. toki voi olla vielä siellä sun täällä (etenkin griinejä vois varmaan hieman vielä puhdistaa).
Heittopaikat:
f.) Tämä tulee tässä projektissa olemaan se suurin urakka, mutta onneksi on sentään tavallaan selkeää hommaa, jossa nähdään, että valmista tulee kun vaan tekee... Se viimekesäinen viidakon raivaus tuntui välillä niin toivottomalta...
Muuta:
g.) Miikalla varmaankin jo kartta- ja opasteluonnokset työpöydällä, parit huomiot tämänpäiväisen perusteella:
- väylälle #1 mando - ensimmäinen ISO MÄNTY vasemmalla, kierretään oikealta (jos missataan niin re-tee ja +1) (peruste: estetään pelaaminen vasemman kautta pyörätietä pitkin)
- väylälle #3 mando - ensimmäinen ISO MÄNTY oikealla, kierretään vasemmalta (jos missataan niin re-tee ja +1) (peruste: estetään pelaaminen hiekkakentälle, jossa avointa ja mahdollisuus hakea "toivotaan toivotaan" -heittoa mukille)
- samoin tein väylälle #3 (mandon lisäksi) voisi määrittää hiekkakentän myös OB:ksi niin on sekin detalji sitten kunnossa
- väylälle #18 (kunhan kori siirretään) voitaisiin merkitä OB-tikuilla ns. takaoutti sen pyörätien/pulkkamäen reunaan (peruste: tuleepahan pieni lisäelementti tästäkin ko. väylään)
h.) Tarkistusmittaukset väylille ennen karttojen (ja par-lukujen) lukitsemista, tarvitaanko tätä vai mennäänkö aiemmin mitatuilla ja puhutuilla luvuilla(?)
EDIT: Lisätty kohta a2.) ja g:hen maininta #3:n OB-rajasta.
Korit ja väyläopasteet:
a1.) Väylän #1 heittopaikka (tolppa) on vielä entisessä kohtaa (ennen siirtoa pitäs tietää minne roskis siirretään ja rakentaa tii) eli pelataan väliaikaisesti kuten ennen.
a2.) Väylän #2 tolppa on entisessä paikassa (jäi jonkun ajatuskatkon vuoksi siirtämättä). Väylän voi pelata väliaikaisesti pyörätieltä avaten uutta linjausta pitkin. (Myös #14 avaus onnistuu pyörätieltä uutta linjaa pitkin, täällä tosin tolppa jo siirrettiinkin.)
b.) Väylä #17 on vielä entisellään (, jotta voitaisiin pelata uutta väylää, niin sitä kiveä pitäisi saada se pari metriä sivuun, ehkä mieluiten sinne vasempaan linjalle päin). Eli pelataan väliaikaisesti kuten ennen.
c.) Väylä #18 on vielä entisellään (, jotta voitaisiin pelata uutta väylää, niin vanha #17 pitäisi saada pois alta, kts. ed. kohta). Eli pelataan väliaikaisesti kuten ennen.
Raivaukset:
d.) Kaadettuja tukkeja pitäisi saada ainakin väyliltä #14 ja #18 syrjään, ehkä jos sais niitä hiissatuksi isolla porukalla pyöräteiden varteen, niin ois sitten rakennustarpeita esim. siihen kolmentoista (uusi #12) korokkeeseen, jos noista meinataan...
e.) Pientä risujen karsimista ja raivausta, yms. toki voi olla vielä siellä sun täällä (etenkin griinejä vois varmaan hieman vielä puhdistaa).
Heittopaikat:
f.) Tämä tulee tässä projektissa olemaan se suurin urakka, mutta onneksi on sentään tavallaan selkeää hommaa, jossa nähdään, että valmista tulee kun vaan tekee... Se viimekesäinen viidakon raivaus tuntui välillä niin toivottomalta...
Muuta:
g.) Miikalla varmaankin jo kartta- ja opasteluonnokset työpöydällä, parit huomiot tämänpäiväisen perusteella:
- väylälle #1 mando - ensimmäinen ISO MÄNTY vasemmalla, kierretään oikealta (jos missataan niin re-tee ja +1) (peruste: estetään pelaaminen vasemman kautta pyörätietä pitkin)
- väylälle #3 mando - ensimmäinen ISO MÄNTY oikealla, kierretään vasemmalta (jos missataan niin re-tee ja +1) (peruste: estetään pelaaminen hiekkakentälle, jossa avointa ja mahdollisuus hakea "toivotaan toivotaan" -heittoa mukille)
- samoin tein väylälle #3 (mandon lisäksi) voisi määrittää hiekkakentän myös OB:ksi niin on sekin detalji sitten kunnossa
- väylälle #18 (kunhan kori siirretään) voitaisiin merkitä OB-tikuilla ns. takaoutti sen pyörätien/pulkkamäen reunaan (peruste: tuleepahan pieni lisäelementti tästäkin ko. väylään)
h.) Tarkistusmittaukset väylille ennen karttojen (ja par-lukujen) lukitsemista, tarvitaanko tätä vai mennäänkö aiemmin mitatuilla ja puhutuilla luvuilla(?)
EDIT: Lisätty kohta a2.) ja g:hen maininta #3:n OB-rajasta.