Sivu 21/38

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 26 Touko 2014, 21:38
Kirjoittaja Ville
MarkkuP kirjoitti:Jos vanerit on valmiina niin voisin ajella niitä sinne kaiman tykö (osoite?) ja jos joku löytyis vielä kaveriksi nostelemaan.
Mulla on aikaa klo 15 asti, mut sit on taas sovittua ohjelmaa eli kokoamis talkoisiin en pääse,
joten kantaisin korteni kekoon ajelun muodossa. Kärrynkin löytyy.
Tuohan kyllä auttaisi melkoisesti urakkaa! Vanerien hakuajasta ei minulla vielä tietoa ole mutta vähän puhuivat että saattaa olla jo tiistaina valmista eli varmastikin keskiviikkona hyvissä ajoin. Ilmoittelen tänne kun ovat saatavilla. Markku K:n pihahan on Rillikatu 24:ssä, eli suoraan 9. väylän takana parinkymmenen metrin päässä. Levyt kannattaisi varmaankin nostaa pihan puolelle aidan yli katseilta suojaan, eli pari ukkoa nostelee ne varmastikin kohtuullisen mukavasti vaikka vähän jumppaamaan joutuukin.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 26 Touko 2014, 22:40
Kirjoittaja Ville
Keskiviikkona järjestetään heittopaikkojen kokoamistalkoot Markku K:n (Rillikatu 24) pihassa (Utran 9.väylän takana parinkymmenen metrin päässä heittopaikasta, valkoinen puuaita kiertää tonttia). Voitaisiin aloitella klo 16.30 ja jatkaa sen aikaa kuin talkoolaisten kunto ja sää antaa myöten. Mukaan mahtuu reippaasti sakkia, ja toivottavasti mahdollisimman monelta löytyy akkuporakone tai ruuviväännin sopivin kärkisarjoin. Torx-ruuveja pitäisi olla tulossa ja varmaankin myös sopivia kärkiä mukana ruuvilaatikoissa mutta suosittelen ottamaan myös varuilta omia mahdollisimman paljon mukaan. Ruuvattavaa on yli 1000 ruuvin verran, nosteltavaa ja pätkittävää puutavaraa 350 metriä kakkosnelosta ja vanerilevyjä kehikoihin kiinnitettäväksi yli 100 neliömetriä. Hommaa siis riittää ja kaikki vapaat kädet ovat enemmän kuin tervetulleita! Mikäli porukkaa on yltiömäisen paljon, myös heittopaikkoja pitäisi tasoitella ennen kuin alustoja aletaan kelkkomaan pelipaikoille.

Nurmimatot eivät ole vielä tuolla pihassa ellei Markku P kerkeä koordinoimaan näiden siirtoa sitten paikalle jo jossakin välissä. Uudesta matosta valmistetaan siis 12 kappaletta 350 x 180 heittopaikkoja ja vanhoista maastossa olevista matoista 6 kappaletta 270 x 180 heittopaikkoja. Uusi matto pitäisi siis melkein leikata 4m x 2m suikaleiksi ennen sen tuontia koontipaikalle jolloin lastaaminen kärriin tai auton sisään onnistuu näppärämmin. Pääasiallinen toimenpide kuitenkin on saada mahdollisimman paljon heittopaikkojen runkoja kootuksi. Pinnoitusten jälkeen heittopaikkoja toki pääsee myös asentamaan paikalleen väylille mikäli tähän asti keretään.

Ismo L varmistaa vielä tiistaina sirkkelin tuonnin ja Markku P voisi ehdottaa mattojen suikaloinnista ja kuljetuksista kuinka tämä kannattaisi tehdä.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 26 Touko 2014, 23:55
Kirjoittaja Ville
Laitetaanpas tännekin sama teksti mitä facebookiin. Huomasinpa tässä vaiheessa kaiken valmistelun jälkeen tuplabuukkauksen omalta kohdalta. Siirretäänkö talkoita eteenpäin vai miten tehdään? Tietysti keskiviikkona jos sahuut ja osittain muuten saa tehtyä niin torstaina pystyy jatkamaan. Torstaina on pyhäpäivä ja välttämättä sirkkelin vinguttaminen ei tuolloin kerää naapuruston sympatioita mutta jos tuo osuus olisi jo keskiviikkona ohi niin myöhemmin voisi jatkaa hiljaisempaa värkkäämistä akkuvääntimin. Laittakaa kommentteja tänne tai facebookiin.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 27 Touko 2014, 00:09
Kirjoittaja Janne H
Olishan tuo puutavaran oikeaan mittaan saaminen jo iso askel eteenpäin. Itselläkin on vaihtoehtoista menoa keskiviikolle, mut pääsen kyl paikalle. Torstain sää näyttäis sateisemmalle etenkin illasta, jotenka akkuporat pitäis laittaa laulamaan melko aikaseen. Mut kun torstai on joku pyhä, niin silloinhan pitäis porukkaa joutaa paikalle ;)

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 27 Touko 2014, 08:41
Kirjoittaja MarkkuP
Mattojen leikkaaminen ja kuskaaminen onnistuu huomennakkin jos on pari kaveria touhuamaan ja hommat alotetaan ajoissa eli kympiltä viimestään pitäs olla liikenteessä. Muuten homma menee perjantaille tai lauantaille. Myöhästä ei oo silloinkaan koska luulempa että kehikkojen kasaamisessa on aika pirun iso homma ja siihen vielä päälle paikkojen tasoittelut. Kummin vaan, molemmat käy, kommentteja ja halukkaat voivat ilmottautua.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 27 Touko 2014, 08:53
Kirjoittaja Ville
Levyt on jo nyt haettavissa Palavanerilta.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 27 Touko 2014, 11:37
Kirjoittaja Ismo.L
Minä tuon sirkkelin paikalle keskiviikkona.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 27 Touko 2014, 22:48
Kirjoittaja Toivo Tolonen
Toivo Tolonen kirjoitti:Heitto itsessäänhän ei voi mennä puiden välistä, vaan heitetty kiekko. Mut se siitä.
12 Korin korotusta mietiskellyt. Kait siin ois se betonirengas keskellä ok ja kaadetuista puista voisi väsätä portaat tms.
Muutama erinlainen visio olisi.
https://lh3.googleusercontent.com/-fd-o ... 5.2014+-+1
Miten se sit asettuukin, niin kait jotain portaitakin tarvitaan?

Mitä kyseinen korin korottaminen vaikutta turvallisuuteen, esim. jääkö joku ihmettelemään 12 koria ja kulkee silmät kii kohti 13... 14 ja saakin kiekon ohtaan 14 väylällä?
Edit 27.05
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 579&type=1

Ylipäätään 12 korin korotuksesta ja vuorataanko betoni rengas radalta kaadetuista puista hirsi kehikkona, ja jos, niin olisiko porrasmainen ratkaisu, vai pelkkä loota, tai 1/2 renkaan korotus hirsi laatikkona. Tarpeita noihin menee jonkin verran M16 kierretankoa, aluslevyjä ja muttereita, lyö kierteet viel valmiista lyttyyn, niin eiohikulkijat pura liikoja testosterooneitaan.

päivitys
https://lh4.googleusercontent.com/-p2nn ... kori12.png
Mitoitus
https://lh4.googleusercontent.com/-jjr4 ... 14%2B-%2B1

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 27 Touko 2014, 22:57
Kirjoittaja Ville
Laitan tähän nyt vielä talkoita varten mahdollisimman tarkat ohjeet. Alkuun vähän päivitetty kuva heittoalustoista
Kuva

Lankkuja tuleekin tilauksesta poiketen vain yhtä pituutta, 360cm ja niitä on 105 kappaletta. Suosittelen että edetään seuraavasti:

-Ensin 24 kappaletta 350cm mittaisia (jää vajaan 10cm pätkiä yli), kahdentoista suuremman heittopaikan reunapuut (käytetty 24 lankkua, yht. 24 käytetty)
-Seuraavaksi 12 kappaletta 270cm mittaisia (jää vajaan 90cm pätkiä yli), kuuden pienemmän heittopaikan reunapuut (menekki 12 lankkua, yht. 36 käytetty)
-Viimeisenä 138 kappaletta 170cm mittaisia (2kpl per lankku, yli jää vajaan 20cm pätkiä) kaikkien heittopaikkojen välipuiksi (menekki 69 lankkua, yht 105 käytetty)

Yhtään ylimääräistä lankkua siis ei ole paketissa eli olkaa tarkkana näitä sahatessa.

Suurempaan kehikkoon menee 2kpl 350cm ja 8kpl 170cm lankkuja. Jokainen tukipuu kiinnitetään kahdella 100mm ruuvilla kuvan mukaisesti molemmista päistä reunapuuhun. Tukipuiden välimatkat näkyvät kuvasta tarkemmin mutta levyjatkokset tukipuulta ja mahdollisimman lähelle levyn puoliväliä yksi lankku.

Pienempään kehikkoon vastaavasti 2kpl 270cm ja 7kpl 170cm lankkuja. Vastaavat kiinnitykset kuin yllä. 70cm pituisen levyn alle puoleenväliin myös tukipuu. Tämä pää olisi varmaan järkevää laittaa heittopaikan korinpuoleiseen päähän jolloin notkuminen vähenee entisestään.

Tulipas väännettyä rautalangasta, mutta tämä yleisön pyynnöstä ja myös omasta toiveesta että ei tarvitse alkaa lisätavaraa haalimaan vaan saataisiin kerralla oikeaan mittaan lankut. Ottakaa siis mittanauhoja, kyniä, ruuvivääntimiä, akkuporakoneita, vara-akkuja yms tarpeellista mukaan. Toivottavasti kukaan ei pahastu näin tarkasta ja suorasta ohjeistamisesta mutta pistetään opettajasyndrooman piikkiin tämäkin ylenpalttinen neuvonta.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 28 Touko 2014, 02:15
Kirjoittaja Toivo Tolonen
Ville kirjoitti:
Tulipas väännettyä rautalangasta, mutta tämä yleisön pyynnöstä ja myös omasta toiveesta että ei tarvitse alkaa lisätavaraa haalimaan vaan saataisiin kerralla oikeaan mittaan lankut. Ottakaa siis mittanauhoja, kyniä, ruuvivääntimiä, akkuporakoneita, vara-akkuja yms tarpeellista mukaan. Toivottavasti kukaan ei pahastu näin tarkasta ja suorasta ohjeistamisesta mutta pistetään opettajasyndrooman piikkiin tämäkin ylenpalttinen neuvonta.
Eikä varmaan yksi kompura ja runkonaulainkaan olisi pahitteeksi.