Sivu 25/38

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 18 Kesä 2014, 09:50
Kirjoittaja MarkkuP
Voisin hoitaa tuon 2.väylän OB-rajan merkkauksen Juhannuksen jälkeen.
Mulla on valmiina pari tolppaa auton boxissa ja käyn ostamassa muutaman lisää
niin saadaan siitä kerralla siisti ilman naru viritelmiä.
Maaliakin jäi edellisestä kerrasta joka riittää uusiin tolppiin.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 18 Kesä 2014, 10:03
Kirjoittaja MarkkuP
Kysymys vielä edelliseen:
Merkataanko raja siihen ylös ojan penkalle vai lähelle vesirajaa?
Vesirajan korkeushan vaihtelee jonkun verran ja korkean veden ja talvella jään
aikaan tolpat "hukkuu"

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 18 Kesä 2014, 10:23
Kirjoittaja Ville
MarkkuP kirjoitti:Kysymys vielä edelliseen: Merkataanko raja siihen ylös ojan penkalle vai lähelle vesirajaa? Vesirajan korkeushan vaihtelee jonkun verran ja korkean veden ja talvella jään aikaan tolpat "hukkuu"
Oma mielipide että tolpilla merkattaisiin mutta eilen tuli myös muita kommentteja kisan jälkeisessä keskustelussa. Toivonkin että nämä kirjataan myös esille ennen toimenpiteitä. Mikäli tolpilla merkataan niin mielestäni vesilinja on aika hyvä kohta, sillä ob-rajan siirto kumpaan tahansa suuntaan ojan pohjasta muuttaa väylän luonnetta melkoisesti. Väylä muuttuu huomattavasti haastavammaksi pelata mikäli pelialuetta kavennetaan nostamalla tolppia vesilinjasta väylän suuntaan, mutta toisaalta riskiheittoja palkitaan huomattavasti nykyistä enemmän jos raja siirtyy vesilinjan pyörätien puoleiselle penkalle. Näin ollen tuo vesilinja tai hyvin lähellä sitä olisi ehkä sweetspot tässä väylässä ja tällöin merkkaus vähän korkeammilla tolpilla, mutta tosiaan tämä vain oma näkemys asiasta.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 18 Kesä 2014, 12:28
Kirjoittaja Andy
Edelleenkin olen sitä mieltä, että väylän #2 OB-linja normaalisti on vesiraja tai ojan kuivuttua oikean puolen pyörätien vasen laita. Tällä järjestelyllä pärjätään mainiosti...

Tod.näk. oja on kuitenkin heinäkuussa kuivunut, joten kisoja varten jouduttaneen merkkaamaan OB-raja väliaikaisesti jotenkin... Ja tässä ei muuten sitten riitä se, että vain väylän loppupää merkitään, vaan tulee tarkkaan katsoa että missä rajat kulkevat koko väylän matkalta...

Kiinteä tolpitus vesirajan kohdille (koko väylän matkalle) olisi tietenkin jees, mutta eikös sen esteenä ole se, että siellä kivikon alla on kangas (?), jota ei parane lähteä rei'ittämään?

Ja työlistaan lisäisin OB-rajoista vielä seuraavat:

- Yksi tai kaksi lisätolppaa väylille #5 ja #15 ei olisi pahitteeksi... --> Sitäkin on nähty, että aikaiset puuosumat kimmottavat kiekot rajan yli jo väylien alussa, lisätolppien avulla linjan tähystäminen olisi helpompaa.
- Väylän #18 ns. "takaoutti" voitaisiin tolpittaa pyörätieltä sinne kukkulalle johonkin, harvoinhan tuosta rajasta yli heitetään, mutta tässä kohtaa raja on melkoisen tulkinnanvarainen...

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 18 Kesä 2014, 12:49
Kirjoittaja Ville
Vielä lisäpointit:
-4.väylän mutkasta ylös nousevan tien oikeanpuoleisia pusikoita harvennettava näkyvyyden parantamiseksi mäelle
-Yksi ehkä tärkeimmistä nopeimmin liikkeitä vaativista on väylien pituuksien tarkistaminen, väyläopasteiden ja ratakartan päivittäminen kuntoon ja painatuksien (ratakartta) hankkiminen. Nämä tulisi olla valmiina ennen Averyn klinikkaa ja väyläopasteet saadaankin laminoimalla mutta ratakartta pitää painattaa.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 18 Kesä 2014, 15:29
Kirjoittaja MarkkuP
Näillä "vanhoilla" aivoillani ajateltuna, niin oishan se kaikkein yksselitteinen ja selkein ratkaisu
kun ois vaan yksi raja olemassa eli tolpilla merkitty (koko matkalle)
Voisko Ville kilauttaa kaupungin puutarhurille ja kysästä tuosta kankaan "lävistämisestä"?
Oispahan sitten tuohonkin asiaan lupa, miten sitten porukka rajan haluaakin merkata.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 18 Kesä 2014, 21:19
Kirjoittaja Olli A.
Ville kirjoitti:Vielä lisäpointit:
-4.väylän mutkasta ylös nousevan tien oikeanpuoleisia pusikoita harvennettava näkyvyyden parantamiseksi mäelle
Tämä on hitusen hankalaa koska näkyvyyttä estävät oksat ovat niin korkealla että tarvitaan tikkaat että niihin pääsee. Karsin tänään siinä mäessä viimeisenä oikealla olevan tammen alimpia oksia mutta se ei vielä avaa näkyvyyttä kokonaan.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 18 Kesä 2014, 21:31
Kirjoittaja Olli A.
1.väylän edestä menevän pyörätien varresta (vasemmalle heittopaikasta pyörätien ja latupohjan välistä) pusikoiden ajo matalaksi
Putsailin puskia vasemmalle ensimmäiselle valo-/sähkötolpalle asti sekä oikealle "toiselle" männylle asti. Ykkösen vanhan korin kohdalta puron ja kevyenliikenteen väylän välistä on näkyvyys kunnossa. Ns. "OB-raja kolmiota" putsailin myös.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 18 Kesä 2014, 21:35
Kirjoittaja Olli A.
-9.väylän heittopaikan edessä oleva koristepuska kasvanee nopsaan korkeaksi ja joutaisi vetää matalaksi jo tässä vaiheessa.
Korkein koristepuska vasemmassa reunassa on madallettu... Yhden piipan jätin pystyyn kostoksi yhteiskunnalle... Kuka osuu siihen ensimmäisenä?

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 18 Kesä 2014, 21:38
Kirjoittaja Olli A.
-3.väylän korin alamaaston puskien ajoa
Jonkin verran napsin kaadettujen puiden oksia sekä muita risuja alapuolelta puttien tieltä.