Käytiin viikkokisan jälkeen pyörimässä väylillä ja tuumailemassa väyliä. Jotain yhteenvetoa ehkä kannattaa laittaa muistiin mitä keskusteltiin. Seuraavassa väyläkohtaisesti juttua nykyisillä väylänumeroinneilla. Pyrin kirjaamaan tähän suurimman osan keskeisimmät mielipiteet ja sen millainen fiilis noin yleisellä tasolla keskustelusta jäi:
1. Ajatuksena heittopaikan siirto nykyisestä kohdasta taakse oikealle, eli pyörätien takaa viistosti ojan yli. Heittopaikan saisi nurmialueelle. Koria vietäisiin pyörätien suuntaisesti nykyiseltä koripaikalta noin 50m(?) eteenpäin. Kaadettavia puita 1 kappale heti alussa ojan varresta.
2. Tähän tuumailtiin useampaakin vaihtoehtoa joista ehkä pari voisi olla alkuosaltaan toteutettavissa. Ensimmäinen vaihtoehto olisi etsiä uuden ykkösen koripaikan tuntumasta reikiä nykyistä kakkosen koria kohti ja niitä siellä on pari jossa vähemmän puuta tarvitsisi kaataa. Toinen vaihtoehto on heti nykyisen heittopaikan vasemmalta puolelta, noin 8 metriä entisestä. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa vähemmän työtä, mutta väylä säilyisi vilkkaassa kohdassa. Koria ajateltiin vietäväksi muutamia kymmeniä metrejä eteenpäin nykyisestä paikasta ja uran vasempaan laitaan. Vaihtoehtona olisi myös pidentää hyvinkin paljon väylää viemällä koria lähelle rankakasoja. Tällöin puhuttaisiin jo varmaankin par 5 -väylästä. Ongelmaksi voi tulla siirtymä seuraavalle väylälle.
3. Heittopaikka siirrettäisiin ojan ja pyörätien yli kohti nykyistä kolmosen koripaikkaa. Kori siirrettäisiin nykyisen neloskorin oikealle puolelle rinteeseen, johon aukenee reittejä useampaa kautta, vaikkakin primaarinen väylä kulkee suorana vähän nykyistä 3.koria pidemmälle josta toinen pidempi heitto suuntautuu kohti nykyistä 18.väylää nelosen kumpareen laitaan. Siirtymä nykyviitoselle tulisi selkeäksi, koskapa
4. Poistettaisiin ja siirrettäisiin uudeksi väyläksi 14.
5. Väylä suhteellisen pitkälti ennallaan, koria voisi korkeintaan viedä 10-15 metriä pidemmälle väylässä. Heittopaikka samassa kohtaa kuin ennen, mutta tätä voisi loveta että saadaan ilman täyttöjä tasaisempi alusta. Näkyvyyttä parannetaan pyörätien suuntaan kukkulalle.
6. Koria hitusen pidemmälle ja vasempaan heittopaikalta katsottuna, mittaa väylälle 10-15m lisää ja pari metriä lisää tilaa ob-rajaan nähden. OB-merkinnät selkeästi.
7-12. Ennallaan.
13. Korotettu kori. Vähän väännettiin sopivasta korkeudesta ja miten tämä tulisi rakentaa. Löytyi videoita katsellessa myös hyvin korkeita versioita
https://www.youtube.com/watch?v=2ZPRcY7o5Po ajasta 7:14 mutta ehkä ei ihan noin korkealle välttämättä tarvetta. Joka tapauksessa jokin porras/luiska/kumpu pitäisi olla että tuolta ylettä sitten lyhemmätkin kiekot ottaa roikkumatta korissa.
14(uusi). Kolmetoistasen jälkeen polkua siirryttäessä nykyiselle neljälletoista mennessä vasemmalle nousee ura kohti kukkulan lakea. Heittopaikka tästä noususta siten, että väylä suuntaa heittojen lähtevän kohti kukkulan lakea. Mäen oikeaa puolta joudutaan välttämään seuraavan väylän takia, eli sen suhteen mietitty mandoa lähelle kukkulan lakea yksittäisiin mäntyihin mitä mäellä kasvaa. Tiedossa on mandojen käytön haluttomuus, mutta katsotaan saako tähän jotain muuta ratkaisua. Kori tulisi väylän 12 korin tuntumassa kulkevan polun alkupäätä kohti, jossa aukko rinteessä. Tämän väylän rakentamiseen tarvitaan paljon työtä, mutta on varmasti mielenkiintoinen.
14(vanha). Heittopaikkaa viedään taaksepäin reilusti, jolloin siirtymä uudelta 14.väylältä tulee näppärän lyhyeksi ja tästä väylästä saadaan selkeä par 4. Ehkä jopa vaikea sellainen.
15-16. Ennallaan.
17. Nykyisestä heittopaikasta sähkölinjaa kohti noin 12 metriä uusi heittopaikka. Luonnollinen ura oikeakätisille kämmenille. Kori metsäkoneuralle jonne myös rystyheitoilla voi olla sopivia välikköjä löydettävissä. Mittana suunnilleen sama kuin nykyisessä väylässä.
18. Reilu pidennys väylään tuomalla heittopaikkaa taaksepäin noin 50-70 metriä. Kori tuotaisiin pyörätien toiselle puolelle turvallisuudenkin nimissä. Par 4 tai 5.