Sivu 37/38

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 18 Syys 2014, 14:16
Kirjoittaja Andy
Lienevät Ismon merkkaamia?

Niissä on varmasti tolkkua eli jokaisella väylällä täytyy olla jokin todella selvä reitti korille... Esim. kolmosellahan väylä kulkee tiiltä suoraan kummun alle ja kummun alla on lähestymisväylä korille ja varmaankin ne merkatut puut on nyt sieltä doglegin mutkasta?

Hankala spekuloida noita näkemättä, mutta mitä lisäkaadettavaa väylällä #18 muka enää on? ;)

EDIT: Huomasimpa Jannen kuvatkin - kuvien perusteella näyttää järkevältä... Ykkösellä lienee edelleen säilytetty se idea että sieltä entisen korinpaikan maastoista aukeaisi lähestymisreitti sekä vasemman että oikean kautta?

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 18 Syys 2014, 14:29
Kirjoittaja Andy
Andy kirjoitti:Niissä on varmasti tolkkua eli jokaisella väylällä täytyy olla jokin todella selvä reitti korille...
Tätä mieltä siis olivat ainakin kaksi radalla kesän aikana vieraillutta, kokeneempaa, huippupelaajaa ja samaa mieltä varmasti on moni paikallinenkin aktiivi... Väylä, josta huippukaan ei löydä väylää, on vielä keskeneräinen...

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 18 Syys 2014, 14:31
Kirjoittaja Miika V
Janne H kirjoitti:Oli väylille 1, 3, 17 ja 18 ilmestynyt sinisiä merkkauksia puihin. Jos nämä ovat kaatotuomittuja puita, kuulisin mielellään perustelut väylien 1 ja 3 merkkauksille. Ykkösellä merkatut oli neljän männyn jonon vasemmalla puolen ja kolmosella mäen tuntumassa. 17:llä merkatut olivat vasemmalla väylällä, näyttäis avautuvan kivasti.
Merkkaukset olivat alustavia. Mitään lopullisia päätöksiä ei ole tehty.

- Kolmosen syy on melko selkeä. Sweetspotille tehdään tilaa rinteeseen, josta on sitten noin 70 asteen käännös korille päin.
- Ykkösen muutoksella pyritään selkeyttämään heitettävää väylää. Nythän siinä sweetspot on halkaisijaltaan n. 3 metriä, mutta muutoksen myötä varmaankin n. 6m. Jos menee liian helpoksi, niin koria voidaan kyllä siirtää kauemmaksi.
- 17:sta pitäisi merkata vielä suoraan tiin edessä oleva mänty (vasen), jotta alku ei ole liian ahdas.
- 18:sta kaadettaisiin se heittopaikan edessä oleva puu.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 18 Syys 2014, 14:33
Kirjoittaja Mava
Andy kirjoitti:
Andy kirjoitti:Niissä on varmasti tolkkua eli jokaisella väylällä täytyy olla jokin todella selvä reitti korille...
Tätä mieltä siis olivat ainakin kaksi radalla kesän aikana vieraillutta, kokeneempaa, huippupelaajaa ja samaa mieltä varmasti on moni paikallinenkin aktiivi... Väylä, josta huippukaan ei löydä väylää, on vielä keskeneräinen...
Tästä mainitsi myös useampikin pelaaja Pohjois-Karjalan avoimissa.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 18 Syys 2014, 14:37
Kirjoittaja Janne H
Jees, kiitokset perusteluista. Tuli nuo kolmosen merkit hieman yllätyksenä, kun se ei mitenkään erityisen vaikea väylä ole.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 18 Syys 2014, 14:53
Kirjoittaja Andy
Janne H kirjoitti:Jees, kiitokset perusteluista. Tuli nuo kolmosen merkit hieman yllätyksenä, kun se ei mitenkään erityisen vaikea väylä ole.
Toki jatkossakin moni tulee hakemaan siinä sitä "toivotaan toivotaan" -heittoa taikametsän läpi eagle-putille, mutta lisäksi väylällä pitää olla se väylä, jota pitkin pelaamalla siitä ottaa sen perusparin tai nappiheitoilla pirkon (osumatta yhteenkään puuhuun)...
Miika V kirjoitti: - 18:sta kaadettaisiin se heittopaikan edessä oleva puu.
Tietenkin juuri näin!

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 18 Syys 2014, 19:19
Kirjoittaja Toivo Tolonen
1 Väylän kaadot kannaakin sit teettää ammattilaisella. Huomasin että siinähän menee valopylväiden sähkölinja pyörätien vieressä, että jos siinä vahinko sattuu niin säästö palaa siihen linjan korjaukseen. Samallahan se kaatelee varmaan ne muutkin.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 19 Syys 2014, 16:32
Kirjoittaja Ville
onhan nuo ykkösen puut siitä kahden kapean väylän välistä merkattuja eikä jommankumman toiselta puolelta, eli että tulee yksi leveä baana?

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 19 Syys 2014, 16:40
Kirjoittaja Janne H
onhan nuo ykkösen puut siitä kahden kapean väylän välistä merkattuja eikä jommankumman toiselta puolelta, eli että tulee yksi leveä baana?
Eiväthän ne ole, vaan vasemmanpuoleisen väylän vasemmassa laidassa. Kuvan oikeassa reunassa näkyy se neljän puun jono, joka toimii tällä hetkellä linjojen jakajana.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 19 Syys 2014, 16:50
Kirjoittaja Ville
Janne H kirjoitti:
onhan nuo ykkösen puut siitä kahden kapean väylän välistä merkattuja eikä jommankumman toiselta puolelta, eli että tulee yksi leveä baana?
Eiväthän ne ole, vaan vasemmanpuoleisen väylän vasemmassa laidassa. Kuvan oikeassa reunassa näkyy se neljän puun jono, joka toimii tällä hetkellä linjojen jakajana.
Saiskos tälle päätökselle perusteluita?