Sivu 5/38

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 11 Maalis 2014, 12:38
Kirjoittaja Andy
Pitäskö siis vaikka vielä kertaalleen kiertää "vanha ysi" läpi? Esim. viikkokisojen 16.3. jälkeen, jonka jälkeen heti ensi viikolla yhteydenotot kaupungin suuntaan?

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 11 Maalis 2014, 12:54
Kirjoittaja Andy
Ville kirjoitti: 2. Tähän tuumailtiin useampaakin vaihtoehtoa joista ehkä pari voisi olla alkuosaltaan toteutettavissa. Ensimmäinen vaihtoehto olisi etsiä uuden ykkösen koripaikan tuntumasta reikiä nykyistä kakkosen koria kohti ja niitä siellä on pari jossa vähemmän puuta tarvitsisi kaataa. Toinen vaihtoehto on heti nykyisen heittopaikan vasemmalta puolelta, noin 8 metriä entisestä. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa vähemmän työtä, mutta väylä säilyisi vilkkaassa kohdassa. Koria ajateltiin vietäväksi muutamia kymmeniä metrejä eteenpäin nykyisestä paikasta ja uran vasempaan laitaan. Vaihtoehtona olisi myös pidentää hyvinkin paljon väylää viemällä koria lähelle rankakasoja. Tällöin puhuttaisiin jo varmaankin par 5 -väylästä. Ongelmaksi voi tulla siirtymä seuraavalle väylälle.
Tämä kakkosväylä on varmaan yksi hankalimmista päättää etenkin aloituksen osalta, jossa vaihtoehtoja ainakin:

a.) nykyinen mandolla
b.) heti nykyisestä vasempaan (ei mandoa)
c.) reilummin nykyisestä vasempaan (ei mandoa)
d.) väylän lyhennys alusta ja aloituspaikka nykyiseen ekaan mutkaan

Korinpaikoissa vaihtoehtoja ainakin:

1.) nykyinen
2.) hivenen (20-40m?) pidemmälle (vasempaan reunaan sopivaan koloon metsässä)
3.) reilu pidennys (80m?) pidemmälle (rankakasoille)

Itse voisin kannattaa vaikka vaihtoehtoja b2 ja c2 - helpoimpia toteuttaa ja saadaan vähän muutosta vanhaan tuttuun - väylän mahdollisesta "vilkkaudesta" en olisi niin huolissani, koska paikalla on hyvä näkyvyys ja nykyinen ura on pelaamiseen ihan OK. Ja sitäpaitsi lenkkeilijöitä ja koiranulkoiluttajia tulee näkymään väylillä maailman tappiin saakka, ellei ratojen ympärille rakenneta aitoja ja asenneta porteille vartijoita... ;)

Tarkkana saa olla tämän ja muidenkin pitkien väylien (esim. tuleva #3 ja #18) kanssa siinä, että väylissä säilyy joku järki niin, että niitä on mielekästä pelata... Kirkolla on nyt talvikaudella pelattu treenimielessä jopa 200-300m pitkiä väyliä, puistossa nuokin on vielä ihan jees, mutta metsässä jo puolet tuosta tuottavat varmasti monelle suurta tuskaa...

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 11 Maalis 2014, 17:12
Kirjoittaja Miika V
Alla muutamia hahmotelmia. Hyvä puoli heittopaikan siirtämisessä eteenpäin olisi se, että tällöin ykkösväylän avauksissa ei tarvitsisi enää hirveämmin varoa kakkosväylällä olevia. Heittojen nopeudet ykkösen avauksissa tulevat varmasti kasvamaan, joten kiekot saattavat helposti lennellä tielle asti.

Kuva

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 11 Maalis 2014, 17:23
Kirjoittaja Andy
Siinä ois varmasti etunsa kyllä että heittopaikka olisi mahdollisimman kaukana muista väylistä. Tuossa pidemmässä optiossa hivenen epäilyttää tuo loppuosuus, jossa pyörätie kulkee koko matkan ojan takana oikealla. Suurin osa pelaajista varmasti huomioi mahdollisen liikenteen, mutta malttaako kaikki odotella. Ehkä näitä vaihtoehtoja pitää vaan heittämällä testailla... Mielellään isolla porukalla ja useilla heitoilla...

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 06 Huhti 2014, 19:51
Kirjoittaja Ville
Nostetaanpas taas aihe pinnalle. Joku päivä pitäisi lähteä Utraan tekemään finaalisuunnitelmat radan muutoksia varten. Tähän tarvittaisiin:
-ryhmä harrastajia
-etäisyysmitta (laser/pitkä nauhamitta/pitkä naru jossa merkit 5m välein tms)
-muistiinpanovälineet
-lahjanaru tms poistettavien puiden merkkaamiseen

Oletuksena siis kai pyrimme AA1-luokitukseen radalle, vaikka se ei huomioikaan maaston puustoisuutta. Tällä olettamuksella aiempien kirjoitusten perusteella meillä on koossa 790 metriä jos väylät 7-13, 15-16 jäävät entiselleen ja muihin tulee muutoksia. Väylille 1-6, 14 ja 17-18 pitäisi saada mittaa yhteensä vähintään 1010 metriä että AA1-luokkaan päästään ja par-lukema nostettava 58+.

Kunhan väyläehdotukset saadaan hiotuksi, mitattua että pituusvaatimus täyttyy ja merkattua puut niin otan yhteyttä puutarhuriin ja katsotaan tarvittavat puiden poistot ja lupa uuden 14.väylän rakentamiseen vielä tällä hetkellä koskemattomaan paikkaan.

Nyt siis haetaan päivää väylien finaalisuunnitteluun, mieluusti jo tulevalle viikolle jotta saadaan homma pyörimään vauhdilla eteenpäin.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 07 Huhti 2014, 11:37
Kirjoittaja Janne H
Minulle kävisi illat huomenna tiistaina, torstaina ja perjantaina sekä sitten lauantai kokonaan. Ehdotanpa siis torstaita klo. 17.00.

Mittanauha/naru kannattanee olla mukana, tuskin saadaan laserilla mitattua sitä suunniteltua uutta väylää nykyisen 13. jälkeen.

Tutkailin eilen maanmittauslaitoksen karttoja ja hahmottelin vähän millaisia lukemia väylillä pitäisi olla, jotta 1800 metriä täyttyisi:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... sp=sharing

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 07 Huhti 2014, 13:42
Kirjoittaja Ismo.L
Torstai vois olla hyvä päivä. Itse vaan töissä viiteen mutta ei varmaan haittaa jos vähän myöhästyn.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 07 Huhti 2014, 19:33
Kirjoittaja Andy
Itse en näillä näkymin torstaina pääse paikalle, mutta toivottavasti mahd. moni pääsee...

Jannen tekemät laskelmat lienee aika lailla oikeansuuntaiset, kenties kuitenkin niin, että tuleva 18 ei ole ihan noin pitkä, koska kori myös tuodaan sen "pulkkamäkitien" turvallisemmalle puolelle ja ykkösväylä puolestaan pidentynee entisestä jopa n. 40 metrillä (par 4:ksi). Mutta mittauksillahan nuo sitten saadaan varmennettua. Onneksi se AA-vaatimus on "vain" tuo 1 800 metriä, jos pitäisi vielä enemmän venyttää niin hankalaksi menisi käytettävissä olevan maaston huomioiden...

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 07 Huhti 2014, 23:26
Kirjoittaja Janne H
Juu totta, se 18 on mitattu nykyisellä korin paikalla.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 08 Huhti 2014, 19:35
Kirjoittaja Ville
Torstaina siis voitaisiin mennä viiden hujakoilla. Aloitellaan ykköseltä ja merkkaillaan jollakin narunpätkillä tms kepeillä koripaikkoja ja otetaan mittoja, myöhässä tulevat saavat kiinni kun lähtevät väyliä kulkemaan järjestyksessä. Jos noita mittanauhoja yms löytyy niin hyvä. Ismo meinasi ottaa merkkaussprayn puita varten, mutta narukin voisi olla hyvä vaihtoehto jos kaikkia ei saada poistaa.