Sivu 6/38

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 08 Huhti 2014, 20:25
Kirjoittaja VesaK
Ja toivomuksena sitten että otatte reilusti niitä puita edestä että ne puupilliväylät ei jatkuisi vaan saataisiin edes mielekestä heittämistä pitkille väylille. Ja tietenkin jos olisi edes jonkunlaiset väylät koreille sit :D Ja itse en pääse torstaina valitettavasti.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 08 Huhti 2014, 20:29
Kirjoittaja Ville
Ei ne puupilliväylät tule vähenemään jos ja kun nykysiä pidenneteään.Mietitään kuitenkin mistä järkevästi muutamia puita poistamalla saadaan pelattavat väylät. Utra on ja tulee olemaan metsärata jossa noita suurempia puita on aina haittana (ellei alueella satu pyörähtämään joku myrsky) koska kaupunki ei varmasti lähde avohakkuita tekemään :)

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 10 Huhti 2014, 21:08
Kirjoittaja Miika V
Alustavat väylien pituudet:

#1: 150m (par 4)
#2: 176m (par 4)
#3: 135m (par 4)
#4: 107m (par 3)
#5: 91m (par 3)
#6: 96m (par 3) (nykyinen #7)
#7: 148m (par 4) (nykyinen #8)
#8: 82m (par 3) (nykyinen #9)
#9: 91m (par 3) (nykyinen #10)
#10 77m (par 3) (nykyinen #11)
#11 55m (par 3) (nykyinen #12)
#12 79m (par 3) (nykyinen #13)
#13 100m (par 3/4)
#14 131m (par 4)
#15 77m (par 3) (nykyinen #15)
#16 85m (par 3) (nykyinen #16)
#17 78m (par 3)
#18 146m (par 4)

= 1904m (par 60/61)

Huom. pituudet ja par lukemat ovat alustavia ja niihin voi tulla muutoksia.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 10 Huhti 2014, 21:30
Kirjoittaja Teppo
Tuliko paljon muutoksia siihen edelliseen katselmukseen?

100m par 4 kuulostaisi aika härskiltä.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 10 Huhti 2014, 21:39
Kirjoittaja Ville
lähetin puutarhurille ja kenttämestareille katselmuspyynnön

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 10 Huhti 2014, 21:48
Kirjoittaja Miika V
Teppo kirjoitti:Tuliko paljon muutoksia siihen edelliseen katselmukseen?

100m par 4 kuulostaisi aika härskiltä.
Ei suurempia muutoksia. Pientä viilailua. Kolmentoista par-luku riippuu täysin siitä, että voiko kiekon saada ekalla heitolla puttietäisyydelle. Sen näkee tarkemmin raivausten jälkeen. Vasurilla ja forella saattaisi päästä sinne alamäen alkuun (myös todennäköisesti upsilla), joten voi olla, että par kolmoseksi muuttuu.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 10 Huhti 2014, 22:00
Kirjoittaja Teppo
Toivotaan että siihen saa heitettävän linjan, mielestäni parempi kuin väylä jossa heitetään kaksi 40-50 m nökkiä ja putti.
Miika V kirjoitti:
Teppo kirjoitti:Tuliko paljon muutoksia siihen edelliseen katselmukseen?

100m par 4 kuulostaisi aika härskiltä.
Ei suurempia muutoksia. Pientä viilailua. Kolmentoista par-luku riippuu täysin siitä, että voiko kiekon saada ekalla heitolla puttietäisyydelle. Sen näkee tarkemmin raivausten jälkeen. Vasurilla ja forella saattaisi päästä sinne alamäen alkuun (myös todennäköisesti upsilla), joten voi olla, että par kolmoseksi muuttuu.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 10 Huhti 2014, 22:14
Kirjoittaja Markku
Eikö tavoitteena muka ollu 1800 m? Tuossa on överisti ahnehdittu liikaa...

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 10 Huhti 2014, 23:07
Kirjoittaja Ville
Markku kirjoitti:Eikö tavoitteena muka ollu 1800 m? Tuossa on överisti ahnehdittu liikaa...
Tavoite oli 1800m+ joo, mutta aikalailla aiemmin tehtyjen suunnitelmien mukaan mentiin ja viilattiin useita väyliä. Ainakin paikalla olleilla ei kai suuremmin ollut vastaansanomista, joten oletetaan että suunnitelma olisi kohtuullisen toimiva.

Re: Utran ratamuutokset 2014

Lähetetty: 10 Huhti 2014, 23:18
Kirjoittaja Andy
Mitat vaikuttaa aika lailla ennakkospekulaatioiden mukaisilta kyllä, ei loppujen lopuksi sitten tehnyt 1 800 m kovinkaan tiukkaa...

Ihmettelen kyllä hieman tuota väylän #2 mittaa, meinataanko koria tosiaan vielä 50 metriä nykyisestä etiäpäin? Mutta mikäs siinä jos se sinne sujuvasti johonkin metsänlaitaan menee...

http://www.pdga.com/files/ParGuidelines_1.pdf

Tuon speksin perusteella, jos Utran par-tuloksen ajatellaan vastaavan 950-tasoa (foliage density = heavy):

- voisiko väylän #2 par olla jopa 5? (vaatimus n. 625 jalkaa eli 187 m)
- tulevan väylän #13 par ei voisi olla 4, koska vaatimus on n. 400 jalkaa eli 120m

Ja oheiset mitat eivät kuitenkaan liene siis mitään kiveen hakattuja kuitenkaan, vaan harkintaa saanee käyttää... :)

Tässä jenkkifoorumin ketjussa todella hyvin selvitetty noita periaatteita rautalangasta...

--> http://www.dgcoursereview.com/forums/sh ... hp?t=90388

...ja etenkin tässä viestissä --> http://www.dgcoursereview.com/forums/sh ... stcount=22

Eli mikäli tulevan Utran kakkosväylän voi hyvä heittäjä selvittää kahdella hyvällä heitolla putille niin väylä on par 4, jos ko. suoritus kahdella heitolla vaatii hurjaa riskinottoa (tai huippuheittäjän huippuhyvää heittoa) on se par 5...