Utran ratalaajennus
Re: Utran ratalaajennus
Ensi keskiviikkona 17.7. toivottavasti utran viimeiset ratatalkoot. Tavoitteena korien pystytys, kahden heittopaikan kaivaminen ja viimeisten puiden ja pensaiden pois siivoaminen väyliltä. Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee paikalle.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Re: Utran ratalaajennus
Alustavaa ratakarttaa tekemässä. Ilmoitelkaa, jos löydätte korjattavaa/lisättävää:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/855 ... tta-18.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/855 ... tta-18.jpg
Miika Voutilainen
#58385
#58385
Re: Utran ratalaajennus
Tuo 8 väylä pisti silmään ainakin ensimmöisenä. Vähän tiukempi mutka tuossa puolessavälin väylää. Avaus lähtee enemmän tuonne pyörätien suuntaan.
#54713
Re: Utran ratalaajennus
Miika V kirjoitti:https://dl.dropboxusercontent.com/u/855 ... tta-18.jpg
KorjattuIsmo.L kirjoitti:Tuo 8 väylä pisti silmään ainakin ensimmöisenä. Vähän tiukempi mutka tuossa puolessavälin väylää. Avaus lähtee enemmän tuonne pyörätien suuntaan.
Miika Voutilainen
#58385
#58385
Re: Utran ratalaajennus
Huhhuh, onpahan taas upea kartta! Kiitokset Miikalle jälleen kerran jo etukäteen!Miika V kirjoitti:Alustavaa ratakarttaa tekemässä. Ilmoitelkaa, jos löydätte korjattavaa/lisättävää:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/855 ... tta-18.jpg
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Re: Utran ratalaajennus
Heittäminen kierroksella -osiossa on tuo "Suurten ryhmien toivotaan..." -kohta tuplana. Sitten vielä pari pilkunviilausta: säännöissä kohdasta 4 puuttuu piste lopusta ja kohdassa 6 puuttuu väli (ihmisiintai).Miika V kirjoitti:Alustavaa ratakarttaa tekemässä. Ilmoitelkaa, jos löydätte korjattavaa/lisättävää:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/855 ... tta-18.jpg
Hienoa jälkeä!
Re: Utran ratalaajennus
Tosi hienon näköinen kartta! Pari kommenttia: Väylän 5 heittopaikka on mielestäni väärässä kohtaa. Karttapaikan maastokarttaan verrattuna tuo nykyinen näyttäisi sattuvan mäen päältä lähtevälle polulle, kun oikea on mäkien välisessä notkelmassa. Tämä notkelman kautta kulkeva polku kyllä puuttuu maastokartalta... Kolmosen heittopaikka (tai ainakin mistä ihmiset heittää) on ihan ojan kulmassa. Muutenkin, pitäisikö nuo ojat vetää näkyviin kartalle vaikka sinisellä viivalla? Helpottaisi ehkä paikantamista.
Markku
Markku
Re: Utran ratalaajennus
Jatkoa edelliseen: nelosen koriltahan on muotoutunut polku notkelman poikki vitosen heittopaikkaa kohti, joten sen voisi piirtää näkyviin. Kympin korilta raivattu polku tulee väylän 11 heittopaikalle. (Väylien 14 ja 15 välille pieni polunpätkä ja väylän 16 korilta lyhyt polku ylös mäelle.)
Markku
Markku
Re: Utran ratalaajennus
Tosiaan, se polku, mitä pitkin viitosen alussa heitetään, puuttuu kartoista. Aika hämäävää! Ja kyllähän siitä neloselta menee myös polku kasvillisuuden lävitsekin.Markku kirjoitti:Tosi hienon näköinen kartta! Pari kommenttia: Väylän 5 heittopaikka on mielestäni väärässä kohtaa. Karttapaikan maastokarttaan verrattuna tuo nykyinen näyttäisi sattuvan mäen päältä lähtevälle polulle, kun oikea on mäkien välisessä notkelmassa. Tämä notkelman kautta kulkeva polku kyllä puuttuu maastokartalta...
Joonas Lehtolahti
Re: Utran ratalaajennus
Joo, todella hieno on kartta!
Muutama kommentti:
a.) se iso oja, jossa on yleensä aina vettä, voisi olla sinisellä
b.) ehkä valkoiset väylänumerot boldilla tuohon alaosan taulukkoon, nyt vähän himmeällä ne(?)
c.) eikö kierrosaika-arviot ole vähän optimistiset? --> esim. 2 - 2,5 h ja 0,75 - 1 h paremminkin?
d.) pitäisikö myös mandopuut merkitä keltaisin pallukoin + ja jos/kun seiskalle tulee portti, niin sen DZ myös?
e.) entäs OB-rajat ohuella katkoviivalla?
--> ...vaihtoehtoisesti d.) ja e.) -kohdat voisi toki korvata maininnalla jossain infoboxissa, että: "Huom! Katso väyläkohtaiset mandot ja OB-alueet väyläopasteista."
--> Tyylikäs esimerkki kartasta on esim. Laajiksen uusin kartta, johon em. merkinnät on saatu laitetuksi ihan fiksusti (ja selitteet myös, porttimandon merkintätavasta löytynee esimerkki esim. Suonenjoen kartasta) --> http://jyli.fi/wp-content/uploads/Laaja ... ulu_v6.pdf
EDIT: Yksi lisäys...
f.) nyt kun on 18-väylänen kyseessä, niin ehkä ne OUT- ja IN-välisummat voisi olla myös taulukossa?
Muutama kommentti:
a.) se iso oja, jossa on yleensä aina vettä, voisi olla sinisellä
b.) ehkä valkoiset väylänumerot boldilla tuohon alaosan taulukkoon, nyt vähän himmeällä ne(?)
c.) eikö kierrosaika-arviot ole vähän optimistiset? --> esim. 2 - 2,5 h ja 0,75 - 1 h paremminkin?
d.) pitäisikö myös mandopuut merkitä keltaisin pallukoin + ja jos/kun seiskalle tulee portti, niin sen DZ myös?
e.) entäs OB-rajat ohuella katkoviivalla?
--> ...vaihtoehtoisesti d.) ja e.) -kohdat voisi toki korvata maininnalla jossain infoboxissa, että: "Huom! Katso väyläkohtaiset mandot ja OB-alueet väyläopasteista."
--> Tyylikäs esimerkki kartasta on esim. Laajiksen uusin kartta, johon em. merkinnät on saatu laitetuksi ihan fiksusti (ja selitteet myös, porttimandon merkintätavasta löytynee esimerkki esim. Suonenjoen kartasta) --> http://jyli.fi/wp-content/uploads/Laaja ... ulu_v6.pdf
EDIT: Yksi lisäys...
f.) nyt kun on 18-väylänen kyseessä, niin ehkä ne OUT- ja IN-välisummat voisi olla myös taulukossa?