Utran ratamuutokset 2014

Keskustelua Frisbeegolfista
Andy
Viestit: 2757
Liittynyt: 12 Touko 2012, 08:02

Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Andy »

Oli eilen Villen kanssa viikkokisoissa puhe, että on aika avata seuran vuosikokouksen lähestyessä keskustelu Utran rataa koskevista toimenpiteistä vuonna 2014 (varmaan heti toukokuussa olisi aika tehdä talkoilla siis hieman duunia).

Muutosten päälinjat lyhyesti:

- Asennetaan tekonurmiset tiimatot myös ns. "vanhoille" väylille (nrot: 1-6, 16-18).
- Samassa yhteydessä (jos halutaan) kannattaa myös päivittää väyliä (pääosin noita vanhoja) hieman haastavampaan ja/tai turvallisempaan suuntaan ja luonnollisesti tähtäin on toki myös siinä, että muutosten jälkeen Utran rata kelpaisi SFL-/PDGA-kisojen pitopaikaksi.
- Toki tulee muutokset tarkkaan harkita siltä osin että, onko muutos mielekäs vai ei... Eli periaate "älä korjaa sitä mikä toimii" on varmaan hyvä ohjenuora keskustelulle.


Ohessa pohjaesitys väylämuutoksista tähän keskusteluketjuun ja vuosikokoukseen:

(Tämä ei ole siis allekirjoittaneen keksimää, vaan näistä on puhuttu aktiivien kesken jo viime kesästä asti. Koetin muistaa kirjata ylös ne asiat, joista on puhetta ollut, varmaan toki jotain unohtuikin, mutta laittakaa siis kommentteja. Listassa alla on mainittu vain ne väylät, joista on eniten keskustelua käyty.)

Väylä #1

- Tiiauspaikka pyöräteiden risteyksen taakse viistoon ja koria jonkin verran kauemmaksi ja vasemmalle. Näin voidaan tiin kanssa menetellä, koska paikalla on erittäin hyvä näkyvyys väylälle.
- Poistettavat puut/pensaat: Se yksi kitukasvuinen pikkupuu siinä ojan reunalla, ei välttämättä muuta.
- Väylän tulevat lukemat (entiset): n. 115 m, par 3 (84 m, par 3).


Väylä #2

- Tiiauspaikka nykyisestä kohdasta n. 10 m vasempaan, kohtaan jossa jo valmis "kuja" lähtee nykyisen väylän suuntaan. Mandoa ei enää tarvittaisi myöskään. Koria vietäisiin myös. n. 20 m kauemmaksi ja vasemmalle.
- Poistettavat puut/pensaat: Jotain pieniä puita saattaa olla uudessa kohdassa edessä.
- Väylän tulevat lukemat (entiset): n. 140 m, par 4 (118 m, par 4).


Väylä #3

- Koria n. 15 m kauemmaksi seuraavaan "taskuun".
- Poistettavat puut/pensaat: Ei ole.
- Väylän tulevat lukemat (entiset): n. 90 m, par 3 (77 m, par 3).


Väylä #4

- Vaihtoehto A: Ei muutoksia.
- Vaihtoehto B: Tiiauspaikka puun vasemmalle puolelle, jolloin väylän luonne muuttuisi hieman helpompaan (?) suuntaan. Koria ei kannattane siirtää. Nyt
se näkyy tiille, jos kori vietäisiin kummun taakse monttuun piiloon, heikentäisi se väylän turvallisuutta.


Väylä #5

- Vaihtoehto A: Ei muutoksia.
- Vaihtoehto B: Tiiauspaikkaa hieman taemmaksi ja koria kauemmaksi. Tuleeko kolmosen uusi korinpaikka jo liian lähelle? Onko tiin vienti kauemmaksi edes mahdollista kaatamatta sitä isoa puuta?


Väylä #6

- Koria n. 15 m kauemmaksi seuraavaan "taskuun".
- Poistettavat puut/pensaat: Riippunee siitä halutaanko jo puista vapaan RHFH S-mutkan lisäksi myös RHBH-reitti.
- Väylän tulevat lukemat (entiset): n. 90 m, par 3 (74 m, par 3).


Väylä #10

- Vaihtoehto A: Ei muutoksia.
- Vaihtoehto B: Nykyinen korinpaikka, mutta tehdään rinteeseen "tasanne", jolloin onnistunut lähäri tolpalle palkitaan nostoparilla rollien sijaan?


Väylä #13

- Vaihtoehto A: Ei muutoksia.
- Vaihtoehto B: Tähän voitaisiin rakentaa korotettu kori, esim. kaivonrengasta, tms. hyödyntäen.


Väylä #14

- Tiiauspaikkaa reilusti (n. 20-30 m) kauemmaksi.
- Poistettavat puut/pensaat: Useita.
- Väylän tulevat lukemat (entiset): n. 125 m, par 4 (98 m, par 3).


Väylä #17

- Muutettaisiin kokonaan eri kohtaan, pois tulevan 18-väylän edestä, avaus voisi edelleen olla kummulta alamäkeen, mutta eri suuntaan (eli enemmän vasempaan jonnekin).
- Poistettavat puut/pensaat: Useita.
- Väylän tulevat lukemat (entiset): n. XX m, par X (69 m, par 3).


Väylä #18

- Tästä tehtäisiin vaativa n. 130-140 m metsäpilli, jossa kenties alussa hieman mutkaakin oikealle. Kori tuotaisiin polun/pulkkamäen takaa näkyviin polun "turvallisemmalle" puolelle ja tiille etsittäisiin uusi paikka, jostain nykyisen 17-väylän toiselta puolen.
- Poistettavat puut/pensaat: Useita.
- Väylän tulevat lukemat (entiset): n. 135 m, par 4 (90 m, par 3).


Tarvittavat rakennusmateriaalit / "toivelista" / yms.:

- Tarvitaan siis 9 kpl:tta tekonurmimattoja väylille. Nykyinen sorakasa riittänee hyvin uusiin tarpeisiin.
- Dropparille (väylä #7) voisi varata pienen palan mattoa myös.
- Lisäksi pari irtomattoa voisi samalla hankkia seuralle kisakäyttöä varten (lisäväylät, muutetut väylät, yms.).
- Puutavaraa "kiinteämpiä" siltoja varten (kolmosen ja seiskan ojat, ehkä myös kympille ja kuudelletoista).
- Treenikori (mallia "Eesti") hiekkakentän kulmalle.
- Väylän 6 OB-rajan määrittävien puiden merkinnät näkyvästi/pysyvästi.
- Mandojen merkinnät näkyvästi/pysyvästi (väylät 4 ja 7).
- Muutama väyläopastekartta pitää tehdä uusiksi + ilmotaulun ratakartta myös.
- Kaivonrengas ja/tai muuta materiaalia mahdolliseen korotettuun koriin väylällä #13.

Keskustelu alkakoon! :)
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Ville »

Asiallinen alkupostaus, tästä on hyvä lähteä liikkeelle miettimään muutoksia. Nähdäkseni ehdotetuilla muutoksilla saataisiin nykyinen A2-luokiteltu rata (18+ koria, merkatut heittopaikat, keskipituus <100m) luokkaan A1 (18+ koria, viralliset korit ja opastejärjestelmä, päällystetyt heittopaikat, ylläpidetty rata). AA1-luokka vaatisi yli 100m keskipituuden väylille, ja nyt päästään alkupostauksen arvoilla nykyisestä 1583m kokonaispituudesta nopeasti laskemalla 154m lisää eli 1737 metriin +väylän 17 muutoksista tulevat lisukkeet. Hyvin lähelle siis jopa tuon AA1-luokituksen mittoja. Kannattanee samantien harkita mikäli muutamia lisämetrejä jostakin saadaan järkevällä tavalla. Näissä suunnitelmissa tietysti kannattaa pitää mielessä monipuoliset väylät ja oikea/vasenkätisten tasapuolisuus. Tällä hetkellä väylämuodot on hahmoteltu niin että vasemmalle ja oikealle kääntyviä väyliä pitäisi olla saman verran.

edit: tosiaan FGR-sivun mukaan AA-luokitukseen tarttee olla myös par 58+
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Andy
Viestit: 2757
Liittynyt: 12 Touko 2012, 08:02

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Andy »

Joo, oishan se AA1-luokka hieno, jos se järkevästi saataisiin aikaan. Mutta tulee muistaa, että ko. luokittelu (http://frisbeegolfradat.fi/frisbeegolfratojen_luokat) ei huomioi ratojen tyyppiä (puisto vs. metsä) mitenkään, joten ko. raja on todella keinotekoinen ja häilyvä tässä kohden. Toisaalta myös ko. FGR-luokituksella ei ole virallisten kisojen järjestämiseen mitään vaikutusta, koska PDGA määrittelee ne ratavaatimukset ja Utra varmasti kelpaa C-tier -kisojen näyttämöksi. Tai sitten pistetään frisbeegolfratoihin anomus vetämään, että meillä "on 1750 metriä metsässä, eikö se jo riittäisi AA:han..." :)

Par-luvut voitaisiin ainakin määritellä PDGA:n mukaan... --> http://www.pdga.com/files/ParGuidelines_1.pdf --> esim. niin, että Utran partulos vastaisi tuon mukaan n. 950 reitattua kiessiä, mikä tarkoittaa sitä, että väylän par-luvuksi voidaan metsäradalla asettaa 4, jos väylän mitta on yli 400 jalkaa eli 120 metriä.
Toivo Tolonen
Viestit: 452
Liittynyt: 21 Elo 2013, 23:09

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Toivo Tolonen »

Heitän ajatuksena että joitakin väyliä voisi rakentaa siten että tiiaus paikalle kaivetaan jalka korille ja väylän voisi näin nopeasti kääntää näin ikään kuin takaperin heitettäväksi. Jos esim utrassa 15, 14, 13, 12, 11, 10 , 9 ja 8 esim suunnittelisi näin niin radan voisi kiertää kahdeksikon tapaista reittiä. Väylä opas taas voisi olla tolpassa joka sopii samaan jalkaan kuin kori. Näin sitä esim kuukauden Valen rataa voisi muuttaa toisinpäin kierrettäväksi ja jälleen taas kuukauden päästä takaisin. Oliko ajatusta. Tämähän kyllä tarkoittaisi kyllä monella väylällä isoja muutoksia, mutta esim. 15 13 12 11 nyt ainakin toimis kun vaan siirtäs korin tiille ja heittäs nykyisen korin paikalta.
Timo Allan Tuovinen t.t.allan
Avatar
Miika V
Viestit: 1229
Liittynyt: 03 Touko 2012, 21:57

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Miika V »

Muutamia omia ajatuksia:
Andy kirjoitti: Väylä #1

- Tiiauspaikka pyöräteiden risteyksen taakse viistoon ja koria jonkin verran kauemmaksi ja vasemmalle. Näin voidaan tiin kanssa menetellä, koska paikalla on erittäin hyvä näkyvyys väylälle.
- Poistettavat puut/pensaat: Se yksi kitukasvuinen pikkupuu siinä ojan reunalla, ei välttämättä muuta.
- Väylän tulevat lukemat (entiset): n. 115 m, par 3 (84 m, par 3).
Jos lisäpituutta haluaa, niin joitakin puita kaatamalla koria pystyisi viemään vielä pitemmälle, jolloin väylästä voisi saada par 4:sen.
Andy kirjoitti: Väylä #3

- Koria n. 15 m kauemmaksi seuraavaan "taskuun".
- Poistettavat puut/pensaat: Ei ole.
- Väylän tulevat lukemat (entiset): n. 90 m, par 3 (77 m, par 3).
Jos nelosväylän heittopaikka siirrettäisiin ison puun vasemmalle puolelle, niin heitot karkaisivat vähemmän vasemmalle. Tällöin myös kolmasväylän koria voisi tuoda pidemmälle, jolloin pituus voisi olla lähemmäs 100m (puhdas arvio).
Andy kirjoitti: Väylä #4

- Vaihtoehto A: Ei muutoksia.
- Vaihtoehto B: Tiiauspaikka puun vasemmalle puolelle, jolloin väylän luonne muuttuisi hieman helpompaan (?) suuntaan. Koria ei kannattane siirtää. Nyt
se näkyy tiille, jos kori vietäisiin kummun taakse monttuun piiloon, heikentäisi se väylän turvallisuutta.
Jos käytetään vaihtoehto A:ta, niin ottaisin mandon pois. Oikealta on kuitenkin riski lähteä heittämään ja turvallisinta on heittää väylän kautta. Mandon kanssa epäonnistunutta heittoa rankaistaan kuitenkin kohtuuttomasti, jolloin väylän mieluummin pelaa varmasti, kuin yrittää korille. Jos käytetään vaihtoehto B:tä, niin väylä tosiaan suoristuu, mutta samalla siitä tulee ns. luonnollisempi ilman jyrkkää alkumutkaa. Koria voisi halutessaan viedä vielä oikealle, jolloin väylä kaartuisi vielä lopuksi.
Andy kirjoitti: Väylä #5

- Vaihtoehto A: Ei muutoksia.
- Vaihtoehto B: Tiiauspaikkaa hieman taemmaksi ja koria kauemmaksi. Tuleeko kolmosen uusi korinpaikka jo liian lähelle? Onko tiin vienti kauemmaksi edes mahdollista kaatamatta sitä isoa puuta?
Muistelisin, että kolmosen ja vitosen välissä on sen verran matkaa, että ongelmaa ei pitäisi olla. Pitäisi tosin tarkistaa. Tässäkin olisi mahdollisuus viedä koria kauemmas, jos puita kaadettaisiin polun toiselta puolen (par 4 mahdollisuus). Jos tiitä vietäisiin kauemmas, niin muistelisin, että siinä olisi kahden ison puun välissä n. 3 metrinen väli, josta voisi heittää. Tosin jos väylästä tehtäisiin par 4:nen ja samalla pitäisi säilyttää nykyinen profiili, niin korin siirtäminen olisi järkevin vaihtoehto (avaus sinne minne nytkin ja siitä 50-60 metrinen lähestyminen kapeaa väylää pitkin pyörätietä kohti . Väylä voisi kääntyä lopussa jopa hiukan oikealle, jolloin päästäisiin kauemmas kolmosväylästä.)
Andy kirjoitti: Väylä #6

- Koria n. 15 m kauemmaksi seuraavaan "taskuun".
- Poistettavat puut/pensaat: Riippunee siitä halutaanko jo puista vapaan RHFH S-mutkan lisäksi myös RHBH-reitti.
- Väylän tulevat lukemat (entiset): n. 90 m, par 3 (74 m, par 3).
Jos heittopaikkaa sitä siirrettäisiin nykyisestä paikasta vasemmalle, niin S-mutkasta tulisi vielä selkeämpi. Tosin silloin RHBH-reittiä olisi vaikeampi tehdä.
Andy kirjoitti: Väylä #13

- Vaihtoehto A: Ei muutoksia.
- Vaihtoehto B: Tähän voitaisiin rakentaa korotettu kori, esim. kaivonrengasta, tms. hyödyntäen.
Vaihtoehto B. kuulostaa erittäin kivalta.
Andy kirjoitti: Väylä #13

Väylä #17

- Muutettaisiin kokonaan eri kohtaan, pois tulevan 18-väylän edestä, avaus voisi edelleen olla kummulta alamäkeen, mutta eri suuntaan (eli enemmän vasempaan jonnekin).
- Poistettavat puut/pensaat: Useita.
- Väylän tulevat lukemat (entiset): n. XX m, par X (69 m, par 3).
Ismon kanssa katseltiin kesällä uutta korin paikkaa ja kyllähän sinne saisi pitkänkin väylän tehtyä. Jos puita saa vain kaataa, niin suosittelisin 17.väylän siirtämistä. Ihan jo siitä syystä, että 18.väylä saataisiin turvallisemmaksi.
Miika Voutilainen
#58385
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Ville »

Toivo Tolonen kirjoitti:Heitän ajatuksena että joitakin väyliä voisi rakentaa siten että tiiaus paikalle kaivetaan jalka korille ja väylän voisi näin nopeasti kääntää näin ikään kuin takaperin heitettäväksi.
Pahoin pelkään että tässä saadaan melkoisen helposti ongelmatilanteita turvallisuuden kanssa, varsinkin vähän vähemmän pelaavilla. Aktiivipelaajat osaa käyttää spottereita ja tiedostavat ratamuutokset kun taas satunnaisemmat kävijät voivat olla jatkuvista muutoksista ihmeissään. Itse olisin normaalikäytössä kiinteiden asennusten puolella ja sitten erikseen kisoissa muutettavat väylät.
Miika V kirjoitti:
Andy kirjoitti: Väylä #5
- Vaihtoehto B: Tiiauspaikkaa hieman taemmaksi ja koria kauemmaksi. Tuleeko kolmosen uusi korinpaikka jo liian lähelle? Onko tiin vienti kauemmaksi edes mahdollista kaatamatta sitä isoa puuta?
Muistelisin, että kolmosen ja vitosen välissä on sen verran matkaa, että ongelmaa ei pitäisi olla. Pitäisi tosin tarkistaa. Tässäkin olisi mahdollisuus viedä koria kauemmas, jos puita kaadettaisiin polun toiselta puolen (par 4 mahdollisuus). Jos tiitä vietäisiin kauemmas, niin muistelisin, että siinä olisi kahden ison puun välissä n. 3 metrinen väli, josta voisi heittää. Tosin jos väylästä tehtäisiin par 4:nen ja samalla pitäisi säilyttää nykyinen profiili, niin korin siirtäminen olisi järkevin vaihtoehto (avaus sinne minne nytkin ja siitä 50-60 metrinen lähestyminen kapeaa väylää pitkin pyörätietä kohti . Väylä voisi kääntyä lopussa jopa hiukan oikealle, jolloin päästäisiin kauemmas kolmosväylästä.)
Tuo vitosen korin pidemmälle siirto voisi auttaa samalla myös tuohon kutoselle siirtymään, eli tehtäisiin selkeä opastus siitä parin pienen ojan ja kukkulan yli suoraan seuraavalle heittopaikalle eikä 5.väylän puolivälin kautta.
Miika V kirjoitti:
Andy kirjoitti: Väylä #6

- Koria n. 15 m kauemmaksi seuraavaan "taskuun".
- Poistettavat puut/pensaat: Riippunee siitä halutaanko jo puista vapaan RHFH S-mutkan lisäksi myös RHBH-reitti.
- Väylän tulevat lukemat (entiset): n. 90 m, par 3 (74 m, par 3).
Jos heittopaikkaa sitä siirrettäisiin nykyisestä paikasta vasemmalle, niin S-mutkasta tulisi vielä selkeämpi. Tosin silloin RHBH-reittiä olisi vaikeampi tehdä.
Jos halutaan pitää oikealle ja vasemmalle kaartavat väylät suunnitelmatasolla balanssissa niin tästä nyt ei tarttis tullakaan rhbh-tyyppistä.
Andy kirjoitti: Väylä #13
- Vaihtoehto B: Tähän voitaisiin rakentaa korotettu kori, esim. kaivonrengasta, tms. hyödyntäen.
Tää olis kyllä hauska. Toivotaan että pysyy kori siellä renkaan päällä vandaaleista huolimatta.
Miika V kirjoitti: Ismon kanssa katseltiin kesällä uutta korin paikkaa ja kyllähän sinne saisi pitkänkin väylän tehtyä. Jos puita saa vain kaataa, niin suosittelisin 17.väylän siirtämistä. Ihan jo siitä syystä, että 18.väylä saataisiin turvallisemmaksi.
Kaupunki on ainakin tähän asti ollut hyvin suosiollinen noitten puiden kaatojen kanssa. Toki pitää katsoa että parturointia noissakin metsissä tehdään vain tarvittava määrä ja sen suhteen tarkka ennakkokartoitus väylistä (pidemmälle kuin vuoden ajalle) olisi tehtävä hyvin. Turvallisuusnäkökohtiin vetoaminen on hyvä juttu kun puutarhuri ja kenttämestarit ymmärtävät lajista jo sen verran.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Toivo Tolonen
Viestit: 452
Liittynyt: 21 Elo 2013, 23:09

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Toivo Tolonen »

Ville kirjoitti:Pahoin pelkään että tässä saadaan melkoisen helposti ongelmatilanteita turvallisuuden kanssa, varsinkin vähän vähemmän pelaavilla. Aktiivipelaajat osaa käyttää spottereita ja tiedostavat ratamuutokset kun taas satunnaisemmat kävijät voivat olla jatkuvista muutoksista ihmeissään. Itse olisin normaalikäytössä kiinteiden asennusten puolella ja sitten erikseen kisoissa muutettavat väylät.
Uskon, kyllä. Aika hämillään karsikossakin moni oli kun 2 väylä siirtyi 4 ksi.
Mutta entäs ajatus tasolla Utran muutoksissa se että rata kulkisi 8 muotoisena. Vaikka suuri muutos kylläkin kääntää uusi 9 takaperin. Jättäs sen sit pysyvämmäksi niin.
Ei varmaankaan kannata ruveta het siltään tänä vuonna muuttamaan, mut miettisin siellä heitellessä et mites tää menis vaikka takaperin :D
Sanoisin että ois hyvä tehdä väyläopasteet kyllä kuntoon ennen kun raivuusahat käynistyy, jos ajatellaan että satunnainen heittäjä haluaa rataa kiertää.
Timo Allan Tuovinen t.t.allan
Avatar
Miika V
Viestit: 1229
Liittynyt: 03 Touko 2012, 21:57

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Miika V »

Andy kirjoitti: Väylä #13
- Vaihtoehto B: Tähän voitaisiin rakentaa korotettu kori, esim. kaivonrengasta, tms. hyödyntäen.
Ville kirjoitti: Tää olis kyllä hauska. Toivotaan että pysyy kori siellä renkaan päällä vandaaleista huolimatta.
Sitä tässä vielä mietin, että miten paljon koria olikaan tarkoitus korottaa? Korotus voisi olla esimerkiksi samaa luokkaa (jopa korkeampi?) kuin SM12 radalla http://www.youtube.com/watch?v=PvSGR8H0Q5A (3:56). Jos korotus on pieni, niin sillä ei välttämättä ole riittävää vaikutusta puttaamiseen. En tosin tiedä miten ison korotuksen tekisi. Paljon maata alle, eli rakennettaisiin sille nätti kumpu? :)
Miika Voutilainen
#58385
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Ville »

Toivo Tolonen kirjoitti:Sanoisin että ois hyvä tehdä väyläopasteet kyllä kuntoon ennen kun raivuusahat käynistyy, jos ajatellaan että satunnainen heittäjä haluaa rataa kiertää.
Tai sitten laitetaan ne opasteet viimeisenä että kukaan ei visko kiekkoja siinä vaiheessa kun pitäisi olla talkoilla painamassa väyliä kuntoon ;)
Miika V kirjoitti:Korotus voisi olla esimerkiksi samaa luokkaa (jopa korkeampi?) kuin SM12 radalla http://www.youtube.com/watch?v=PvSGR8H0Q5A (3:56). Jos korotus on pieni, niin sillä ei välttämättä ole riittävää vaikutusta puttaamiseen. En tosin tiedä miten ison korotuksen tekisi. Paljon maata alle, eli rakennettaisiin sille nätti kumpu? :)
Yksittäisellä kaivonrenkaalla päästäneen tuohon samaan korkeuteen (~50cm-1m) mitä videossa ja sellaista ei nassikat kaataisikaan kovin helposti hiekalla täytettynä... Tietysti senhän voi maisemoida ympäriltä sitten halutulla tavalla vaikka multaa kasaamalla jostakin sivupenkasta kottikärryllä kuljettamalla mutta tuo rengas sinällään voisi varmaan antaa tukea myös heilumisen suhteen kun maa ei pääse niin paljon pakenemaan sivusuunnassa. Alle vielä vähän maita niin saa vielä lisäkorotusta. Uudet maksanee muutamasta kympistä sataseen mutta noitahan voi löytyä jostakin pyörimästä tuolla syrjäkylillä, priimaa kun senkään ei välttämättä tartte olla kunhan about ehjä olis.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
leijona80
Viestit: 131
Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:22

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja leijona80 »

Meidän pihalta joutaisi ainakin yksi kaivonrengas sinne Utraan, jos päädytte siihen tulokseen.
Jouko Vilén
# 71743
Vastaa Viestiin