Eli varmaankin se toinen heittopaikka olisi sieltä kuularingin tuntumasta? Tai se kuularinki olisi oikeastaan jo valmis heittopaikkaPasi kirjoitti: Muutoksia ei kai pahemmin tullu. Yksi mahdollinen pitkä väylä on sen harjoitusnurmen yli (13. väylän???) vaihtoehtoiselta heittopaikalta korille:
Utran lisäväylien tutkailua lauantaina 22.9.
Re: Utran lisäväylien tutkailua lauantaina 22.9.
Miika Voutilainen
#58385
#58385
Re: Utran lisäväylien tutkailua lauantaina 22.9.
Ainoa juttuhan tuossa pitkässä väylässä on että joudumme huomioimaan muut kentän käyttäjät aina, eli 'varsinaiseksi' väyläksi tuota en lähtisi merkkaamaan ratakarttaan. Varsinkin vähemmän pelaavat ja ulkopaikkakuntalaiset varmasti mättävät sitten miten sattuu kiekkoa tuonne kentälle ratakartan mukaisesti. Lisäksi tuo pitkä väylä ei oikein osu kierrolle hyvin, ja pelillisesti on aika mielenkiinnoton täysin avoimen kentän pituusheittoväylä. Jonkinlaisena lisäväylänä ok, mutta tosiaan mietityttää varsinaiseksi väyläksi merkkaaminen.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Re: Utran lisäväylien tutkailua lauantaina 22.9.
7.väylää mietittiin suorempana ja polkujen + ojan takaa, jolloin sille saatiin lisämittaa ihan kivasti ~20-30m. On myös haastava ylämäkinousu siinä alkuun, eli voi tulla aika mielenkiintoinen siitäkin väylästä. Perusteluina muutokselle on parempi turvallisuus sähkölinjan suuntaan.
8.väylää jatkettiin harjun suuntaisesti, aiemman suunnitelman mukaan olevasta koripaikasta oikealle, jolloin tämäkin väylä jatkuu n.50m
9.väylä entisellään siten, että minimoidaan riskit leikkipuiston suuntaan
10.väyläksi hahmoteltiin pariakin vaihtoehtoa alarinteestä korin 9 suuntaan. Tämä siis olisi mahdollinen uusi väylä.
11.väylä ennallaan harjun päällä notkelman ylityksenä
12.väylä ennallaan harjun päältä alas kentälle
13.väylän heittopaikkaa mietittiin kiekkoringin lähelle, kori edelleen aukon perällä kuten aiemmin postatuissa kuvissa. Myös oikealle kaartavaa vaihtoehtoa mietittiin, mutta autoja parkkeeraa ilmeisesti jonkun verran potentiaaliselle väyläpaikalle. Vaihtoehtoisena väylänä em.postauksissa kuvailtu pitkä väylän voisi toimia jossakin spesiaalikisassa, mutta melko arveluttava varsinaiseksi kiertoväyläksi.
14.väylällä heittopaikkaa saanee vietyä jonkin verran irti pyörätiestä, tarkka aukon paikka vielä hieman.. auki
15.väylä harjulla kohti nurmikentälle menevää tietä, kori lähellä tietä, josta lyhyt paluu etuysin nykyiselle seiskalle.
8.väylää jatkettiin harjun suuntaisesti, aiemman suunnitelman mukaan olevasta koripaikasta oikealle, jolloin tämäkin väylä jatkuu n.50m
9.väylä entisellään siten, että minimoidaan riskit leikkipuiston suuntaan
10.väyläksi hahmoteltiin pariakin vaihtoehtoa alarinteestä korin 9 suuntaan. Tämä siis olisi mahdollinen uusi väylä.
11.väylä ennallaan harjun päällä notkelman ylityksenä
12.väylä ennallaan harjun päältä alas kentälle
13.väylän heittopaikkaa mietittiin kiekkoringin lähelle, kori edelleen aukon perällä kuten aiemmin postatuissa kuvissa. Myös oikealle kaartavaa vaihtoehtoa mietittiin, mutta autoja parkkeeraa ilmeisesti jonkun verran potentiaaliselle väyläpaikalle. Vaihtoehtoisena väylänä em.postauksissa kuvailtu pitkä väylän voisi toimia jossakin spesiaalikisassa, mutta melko arveluttava varsinaiseksi kiertoväyläksi.
14.väylällä heittopaikkaa saanee vietyä jonkin verran irti pyörätiestä, tarkka aukon paikka vielä hieman.. auki
15.väylä harjulla kohti nurmikentälle menevää tietä, kori lähellä tietä, josta lyhyt paluu etuysin nykyiselle seiskalle.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Re: Utran lisäväylien tutkailua lauantaina 22.9.
Väkersin paintilla noi väylät vielä jos sais ees jonkinlaisen kuvan mitä nyt suunniteltiin, yks väylä oli tosiaan vielä vähän kysymysmerkki.
Re: Utran lisäväylien tutkailua lauantaina 22.9.
Tuossa kuvassa kaakossa oleva 'viimeinen takaysin väylä' on suunnitelmien mukaan 2 peräkkäistä väylää, mutta tietysti yhtenä väylänä pituutta tulee hulppeasti ja rollauksia harjulta saa varoa jatkuvasti. Mikäli tämä yhdistetään yhdeksi väyläksi kuten kuvassa, tarvitaan nuo kaksi lisäväylää jotka alkuperäiseen suunnitelmaan on lisätty (nurmikentän luoteisosassa vasemmalle jyrkästi kaartuva, sekä kartan pohjoisin väylä). Jos taas 'viimeinen' väylä pidetään kahtena, riittää jompikumpi noista. Pohjoinen väylä mietityttää, sillä korit tulevat suhteellisen lähelle toisiaan ja pohjoisväylältä harjun päälle kulkevalle väylälle tulee risteävää liikkumista. BTW: hyvä kuva.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Re: Utran lisäväylien tutkailua lauantaina 22.9.
Joo kävi näköjään pieni ajatuskatko tuon viimeisen väylän kanssa! Tosiaan yhtenä väylänä siitä tulis suhteellisen pitkä ja erittäin hankala Mutta jos se onkin 2 eri väylää niin asia helpottuu edes vähän. Piti myös laittaa tuohon kuvaan selvennys että tuo "pohjoisin väylä" ja "nurmikentältä ylämäkeen" on se kysymysmerkki eli kumpi(kö), mutta ruoka oli tekeillä niin jäi tekemättä. Olkaamme siis nyt valaistutVille kirjoitti:Tuossa kuvassa kaakossa oleva 'viimeinen takaysin väylä' on suunnitelmien mukaan 2 peräkkäistä väylää, mutta tietysti yhtenä väylänä pituutta tulee hulppeasti ja rollauksia harjulta saa varoa jatkuvasti. Mikäli tämä yhdistetään yhdeksi väyläksi kuten kuvassa, tarvitaan nuo kaksi lisäväylää jotka alkuperäiseen suunnitelmaan on lisätty (nurmikentän luoteisosassa vasemmalle jyrkästi kaartuva, sekä kartan pohjoisin väylä). Jos taas 'viimeinen' väylä pidetään kahtena, riittää jompikumpi noista. Pohjoinen väylä mietityttää, sillä korit tulevat suhteellisen lähelle toisiaan ja pohjoisväylältä harjun päälle kulkevalle väylälle tulee risteävää liikkumista. BTW: hyvä kuva.
Re: Utran lisäväylien tutkailua lauantaina 22.9.
Järjestämme vielä yhden katselmuksen alueesta tiistaina tai keskiviikkona maanmittausteknikon, puutarhurin ja kaupungin yhden lisäedustajan kanssa. Otan tuon kartan ohjeistuksena mukaan ja mietimme siellä samalla viimeiset väylät lukkoon kaupungin henkilöstön kanssa. Ilmoitan ajan tähän mikäli joku/jotkut muutkin haluavat lähteä mukaan. Ehdotin tiistaita 8:00, 16:00 ja keskiviikkoa 17:00, eli joku varmaan noista ajoista tulee lyötyä lukkoon, riippuu kaupungin henkilöistä.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Re: Utran lisäväylien tutkailua lauantaina 22.9.
Miitinki on tiistaina klo 8:00 parkkipaikalta.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Re: Utran lisäväylien tutkailua lauantaina 22.9.
Katselmuksen tuloksena maankäyttöoikeuksista vastaavan, puutarhurin ja kenttämestarin näkemyksiä:
-Suunnitelma pääpiirteittäin ok, saadaan toimia kuten meillä olisi jo kaupungin kanssa sopimus. Eli nyt vaan yrityksiä mukaan. Allekirjoitamme sopimukset siinä vaiheessa kun saamme kaikki sponsorit mukaan.
-Keskustelussa kävi selväksi, ettei nurmikenttää voida käyttää varsinaisten väylien paikkana, eli pitkä 250m väylä voidaan unohtaa.
-Yllä piirretyn kartan 3.väylästä keskusteltiin, koska se sivuaa kenttää vähän. Väylä nähtiin kuitenkin mahdollisena toteuttaa. Markku oli katsonut vielä jossakin vaiheessa, että väylää voisi jatkaa jopa harjun yli, koska molemmin puolin on avointa aluetta. Tuota pitäisi sitten miettiä miten OB-alueilla tai mandolla ohjataan heittäjät heittämään isoja hyzereitä tai upseja, eikä kiertoa vasemman kautta tulisi. Toinen vaihtoehto olisi, että karttaan piirretyn pohjoisväylästä vähän lounaaseen päin tehtäisiin väylä nousemaan ylämäkeen (kaupungin mielestä parempi vaihtoehto, mutta kierron kannalta huonompi)
-Kiekkoringin lähelle kentälle alas tuleva väylä on siirrettävä, katsoimme mahdollista paikkaa harjulta alas koilliseen harjun suuntaisesti, jolloin vaaratilanteita ei pitäisi päästä syntymään mutta edelleen päästään heittämään tasaiselta alamäkeen, ja on ehkä haastavampi vielä väylänä.
-Kiekkoringin vierestä lähtevä heittopaikka nähtiin olevan ok, sillä vaaratilanteita muille kentän käyttäjille ei pitäisi päästä tulemaan.
-Muut väylät ok kaikin puolin.
-Suunnitelma pääpiirteittäin ok, saadaan toimia kuten meillä olisi jo kaupungin kanssa sopimus. Eli nyt vaan yrityksiä mukaan. Allekirjoitamme sopimukset siinä vaiheessa kun saamme kaikki sponsorit mukaan.
-Keskustelussa kävi selväksi, ettei nurmikenttää voida käyttää varsinaisten väylien paikkana, eli pitkä 250m väylä voidaan unohtaa.
-Yllä piirretyn kartan 3.väylästä keskusteltiin, koska se sivuaa kenttää vähän. Väylä nähtiin kuitenkin mahdollisena toteuttaa. Markku oli katsonut vielä jossakin vaiheessa, että väylää voisi jatkaa jopa harjun yli, koska molemmin puolin on avointa aluetta. Tuota pitäisi sitten miettiä miten OB-alueilla tai mandolla ohjataan heittäjät heittämään isoja hyzereitä tai upseja, eikä kiertoa vasemman kautta tulisi. Toinen vaihtoehto olisi, että karttaan piirretyn pohjoisväylästä vähän lounaaseen päin tehtäisiin väylä nousemaan ylämäkeen (kaupungin mielestä parempi vaihtoehto, mutta kierron kannalta huonompi)
-Kiekkoringin lähelle kentälle alas tuleva väylä on siirrettävä, katsoimme mahdollista paikkaa harjulta alas koilliseen harjun suuntaisesti, jolloin vaaratilanteita ei pitäisi päästä syntymään mutta edelleen päästään heittämään tasaiselta alamäkeen, ja on ehkä haastavampi vielä väylänä.
-Kiekkoringin vierestä lähtevä heittopaikka nähtiin olevan ok, sillä vaaratilanteita muille kentän käyttäjille ei pitäisi päästä tulemaan.
-Muut väylät ok kaikin puolin.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496