#2 OB-rajasta: minusta vesiraja on muuttuva ja epämääräinen, ojan kivipenkalta heittäminen on hankalaa ja valuttaa ajan oloon kivet ojan pohjalle ja lisäksi jos kiekko liukuu ojan penkan yli tai osuu kivikkoon, niin se lähes poikkeuksetta myös valuu veteen asti (mulla on tästä paljon omakohtaista kokemusta). Selkein ja myös talvella tunnistettava raja on ojan vasen penkka tolpilla merkittynä. Jos tämä vaikeuttaa pelaamista, niin sitten vaikeuttaa - vasenkätisenä heittäjänä kaivan tässä isoa kuoppaa vapaaehtoisesti itselleni väylän loppupätkän osalta
Joo, jos merkitään, niin kannatusta myös meikäläiseltä ojan vasemmalle penkalle... Eihän se väylä siitä kapene kuin sen metrin tahi pari ja jos meinaa heiton esim. putille heittää, niin joka tapauksessa heiton on oltava silloin niin hyvä että se tulee tasaisen puolelle alas penkan/ojan sijasta.
Markku kirjoitti:#2 OB-rajasta: minusta vesiraja on muuttuva ja epämääräinen, ojan kivipenkalta heittäminen on hankalaa ja valuttaa ajan oloon kivet ojan pohjalle ja lisäksi jos kiekko liukuu ojan penkan yli tai osuu kivikkoon, niin se lähes poikkeuksetta myös valuu veteen asti (mulla on tästä paljon omakohtaista kokemusta). Selkein ja myös talvella tunnistettava raja on ojan vasen penkka tolpilla merkittynä. Jos tämä vaikeuttaa pelaamista, niin sitten vaikeuttaa - vasenkätisenä heittäjänä kaivan tässä isoa kuoppaa vapaaehtoisesti itselleni väylän loppupätkän osalta Markku
Kyllä kaima puhuu asiaa, näin tuo asia pitäs hoitaa. Täys kannatus minulta.
Jep, latu tosiaan kulkee siinä ojanvartta pitkin, eli tolpat ihan reunaan. Talveksi ei haittaisi jos laittaisi sit syksyllä pystyyn pari pitempää risua linjalle noin niinku vinkiksi latukoneilijalle.
Oksien ja runkojen poiskelkkomistalkoot yms muuta tekemistä tulossa Utran radalle. Ajankohta: heti kun ensimmäinen peräkärryllinen ja peräkoukullinen henkilö alle päivän ilmoittaa Jo sitä ennen pystyisi nuo väyläpituudet mittaamaan jos löytyy pitkän mitan omistajia paikalle. Väyläopasteet odottavat mittauksia, jonka jälkeen tulostan ja laminoin ne.
- Meinattiin Ismon kanssa tasoittaa dropparin alusta ja kiinnittää matto maahan, tähän ei tarvita puutavaraa, vaan perinteinen menetelmä kelpaa hyvin.
- Väylän #16-opaste täytyy siirtää jonnekin tiin taakse, nyt se on juurikin siinä sektorissa johon voi heiton jälkeen epähuomiossa kävellä tai horjahtaa.
- Jokaisen tiipaikan etureunat (jos on koholla) voitaisiin täyttää maa-aineksella niin ettei mitään kynnyksiä muodostuisi, juuri hiljattain oli foorumeilla erään ammattilaisen tuumailua ko. asiasta... Jos on sentinkin verran kynnystä, niin loukkaantumisvaara kasvaa välittömästi...
Edelliset onnistuisivat varmaan samalla kertaa parin-kolmen hengen iskuryhmällä, jos on pari lapiota käytettävissä... Mikäli ihan hiekkaa meinataan ajaa, niin sitten peräkärry+kottikärry tarvittaisiin.
- Niitto - katselin viikkokisoissa, että kaikenmoista kasvustoa pukkaa esiin etenkin väylillä #6-#15, eli tämä osuus radasta täytyisi mielestäni nyt kertaalleen tänä kesänä ennen kisoja niittää kauttaaltaan...
Timo oli käynyt niittämässä seuran koneella tänään 3 tankillista. 12# heinikot, 1# risukoita 3# näkemiä ja korin ympärystä 14# näkymiä ja 13# vesakon nousuja. Edelleen tosiaan seuran kone on käytössä kuka kerkeää missäkin välissä pyörähtää ko. hommissa.
- Jokaisen tiipaikan etureunat (jos on koholla) voitaisiin täyttää maa-aineksella niin ettei mitään kynnyksiä muodostuisi, juuri hiljattain oli foorumeilla erään ammattilaisen tuumailua ko. asiasta... Jos on sentinkin verran kynnystä, niin loukkaantumisvaara kasvaa välittömästi...
Edelliset onnistuisivat varmaan samalla kertaa parin-kolmen hengen iskuryhmällä, jos on pari lapiota käytettävissä... Mikäli ihan hiekkaa meinataan ajaa, niin sitten peräkärry+kottikärry tarvittaisiin.
- Niitto - katselin viikkokisoissa, että kaikenmoista kasvustoa pukkaa esiin etenkin väylillä #6-#15, eli tämä osuus radasta täytyisi mielestäni nyt kertaalleen tänä kesänä ennen kisoja niittää kauttaaltaan...
Mielestäni niitä kynnyksiä on ihan turhaan pelkällä hiekalla täyttää, hiekka leviää tiehenha alta pyhättömän viikon. Jotain joka sitoutuu, kivituhkaa, savea, tms. niihin etureunoihin tarvittaisiin. Ehkäpä joissakin tapauksissa lava on vaan yksinkertaisesti kaivettava syvenpään.
Tärkeysjärjestyksessä näkisin ne väylät joissa otetaan kovimmat vauhdit. Näissä varmaankin joudutaan lavoja kaivamaan syvemmälle. Vähintään sentin kynnys niissä tulee kyllä aina olemaan, jos niitä ei ole joku täyttämässä joka ikinen päivä.