Utran ratamuutokset 2014

Keskustelua Frisbeegolfista
Markku
Viestit: 59
Liittynyt: 21 Touko 2012, 22:08

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Markku »

#2 OB-rajasta: minusta vesiraja on muuttuva ja epämääräinen, ojan kivipenkalta heittäminen on hankalaa ja valuttaa ajan oloon kivet ojan pohjalle ja lisäksi jos kiekko liukuu ojan penkan yli tai osuu kivikkoon, niin se lähes poikkeuksetta myös valuu veteen asti (mulla on tästä paljon omakohtaista kokemusta). Selkein ja myös talvella tunnistettava raja on ojan vasen penkka tolpilla merkittynä. Jos tämä vaikeuttaa pelaamista, niin sitten vaikeuttaa - vasenkätisenä heittäjänä kaivan tässä isoa kuoppaa vapaaehtoisesti itselleni väylän loppupätkän osalta ;)

Markku
Andy
Viestit: 2791
Liittynyt: 12 Touko 2012, 08:02

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Andy »

Joo, jos merkitään, niin kannatusta myös meikäläiseltä ojan vasemmalle penkalle... Eihän se väylä siitä kapene kuin sen metrin tahi pari ja jos meinaa heiton esim. putille heittää, niin joka tapauksessa heiton on oltava silloin niin hyvä että se tulee tasaisen puolelle alas penkan/ojan sijasta.
MarkkuP
Viestit: 266
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 14:08

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja MarkkuP »

Markku kirjoitti:#2 OB-rajasta: minusta vesiraja on muuttuva ja epämääräinen, ojan kivipenkalta heittäminen on hankalaa ja valuttaa ajan oloon kivet ojan pohjalle ja lisäksi jos kiekko liukuu ojan penkan yli tai osuu kivikkoon, niin se lähes poikkeuksetta myös valuu veteen asti (mulla on tästä paljon omakohtaista kokemusta). Selkein ja myös talvella tunnistettava raja on ojan vasen penkka tolpilla merkittynä. Jos tämä vaikeuttaa pelaamista, niin sitten vaikeuttaa - vasenkätisenä heittäjänä kaivan tässä isoa kuoppaa vapaaehtoisesti itselleni väylän loppupätkän osalta Markku
Kyllä kaima puhuu asiaa, näin tuo asia pitäs hoitaa. Täys kannatus minulta.
Markku Penttonen
#70445
MarkkuP
Viestit: 266
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 14:08

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja MarkkuP »

Tolppia on nyt 12 kpl maalattuna (75 cm)
Riittää varmaan koko kakkos väylän matkalle ja vähän jonnekkin muuallekkin.
Markku Penttonen
#70445
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Ville »

Vasen reuna tosiaan ehdottomasti parempi kuin toisella puolella. Muistattehan kuitenkin tolpitusta laittaessa että latukone voi pyyhkiä läheltä.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Markku
Viestit: 59
Liittynyt: 21 Touko 2012, 22:08

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Markku »

Jep, latu tosiaan kulkee siinä ojanvartta pitkin, eli tolpat ihan reunaan. Talveksi ei haittaisi jos laittaisi sit syksyllä pystyyn pari pitempää risua linjalle noin niinku vinkiksi latukoneilijalle.

Markku
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Ville »

Oksien ja runkojen poiskelkkomistalkoot yms muuta tekemistä tulossa Utran radalle. Ajankohta: heti kun ensimmäinen peräkärryllinen ja peräkoukullinen henkilö alle päivän ilmoittaa :) Jo sitä ennen pystyisi nuo väyläpituudet mittaamaan jos löytyy pitkän mitan omistajia paikalle. Väyläopasteet odottavat mittauksia, jonka jälkeen tulostan ja laminoin ne.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Andy
Viestit: 2791
Liittynyt: 12 Touko 2012, 08:02

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Andy »

Lisää to-do-listaan:

- Meinattiin Ismon kanssa tasoittaa dropparin alusta ja kiinnittää matto maahan, tähän ei tarvita puutavaraa, vaan perinteinen menetelmä kelpaa hyvin.
- Väylän #16-opaste täytyy siirtää jonnekin tiin taakse, nyt se on juurikin siinä sektorissa johon voi heiton jälkeen epähuomiossa kävellä tai horjahtaa.
- Jokaisen tiipaikan etureunat (jos on koholla) voitaisiin täyttää maa-aineksella niin ettei mitään kynnyksiä muodostuisi, juuri hiljattain oli foorumeilla erään ammattilaisen tuumailua ko. asiasta... Jos on sentinkin verran kynnystä, niin loukkaantumisvaara kasvaa välittömästi...

Edelliset onnistuisivat varmaan samalla kertaa parin-kolmen hengen iskuryhmällä, jos on pari lapiota käytettävissä... Mikäli ihan hiekkaa meinataan ajaa, niin sitten peräkärry+kottikärry tarvittaisiin.

- Niitto - katselin viikkokisoissa, että kaikenmoista kasvustoa pukkaa esiin etenkin väylillä #6-#15, eli tämä osuus radasta täytyisi mielestäni nyt kertaalleen tänä kesänä ennen kisoja niittää kauttaaltaan...
Ville
Viestit: 1879
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 14:53

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Ville »

Timo oli käynyt niittämässä seuran koneella tänään 3 tankillista. 12# heinikot, 1# risukoita 3# näkemiä ja korin ympärystä 14# näkymiä ja 13# vesakon nousuja. Edelleen tosiaan seuran kone on käytössä kuka kerkeää missäkin välissä pyörähtää ko. hommissa.
Ville Nivalainen, JLK founder | Ultimate & Frisbeegolf | http://www.pdga.com/player/64496
Toivo Tolonen
Viestit: 452
Liittynyt: 21 Elo 2013, 23:09

Re: Utran ratamuutokset 2014

Viesti Kirjoittaja Toivo Tolonen »

Andy kirjoitti:Lisää to-do-listaan:


- Jokaisen tiipaikan etureunat (jos on koholla) voitaisiin täyttää maa-aineksella niin ettei mitään kynnyksiä muodostuisi, juuri hiljattain oli foorumeilla erään ammattilaisen tuumailua ko. asiasta... Jos on sentinkin verran kynnystä, niin loukkaantumisvaara kasvaa välittömästi...

Edelliset onnistuisivat varmaan samalla kertaa parin-kolmen hengen iskuryhmällä, jos on pari lapiota käytettävissä... Mikäli ihan hiekkaa meinataan ajaa, niin sitten peräkärry+kottikärry tarvittaisiin.

- Niitto - katselin viikkokisoissa, että kaikenmoista kasvustoa pukkaa esiin etenkin väylillä #6-#15, eli tämä osuus radasta täytyisi mielestäni nyt kertaalleen tänä kesänä ennen kisoja niittää kauttaaltaan...
Mielestäni niitä kynnyksiä on ihan turhaan pelkällä hiekalla täyttää, hiekka leviää tiehenha alta pyhättömän viikon. Jotain joka sitoutuu, kivituhkaa, savea, tms. niihin etureunoihin tarvittaisiin. Ehkäpä joissakin tapauksissa lava on vaan yksinkertaisesti kaivettava syvenpään.
Tärkeysjärjestyksessä näkisin ne väylät joissa otetaan kovimmat vauhdit. Näissä varmaankin joudutaan lavoja kaivamaan syvemmälle. Vähintään sentin kynnys niissä tulee kyllä aina olemaan, jos niitä ei ole joku täyttämässä joka ikinen päivä.
Timo Allan Tuovinen t.t.allan
Vastaa Viestiin